سرطان 17, 1396 08:21 Asia/Kabul

منابع افغان از بازگشت قریب الوقوع "عبدالرشید دوستم" Abdul Rashid Dostum معاون اول رئیس جمهوری و رهبر حزب "جنبش ملی اسلامی" به کابل خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان پس از مطرح شدن اتهامات قضائی علیه وی دو ماه پیش به ترکیه رفت ، اما گفت سکونت وی در ترکیه موقت خواهد بود.

دوستم پیش از سفر به ترکیه تصریح کرد که تمامی اختیارات معاون اول رئیس جمهوری از وی سلب شده است، اما حاضر به کناره گیری  نیست.

گفته می شود بازگشت احتمالی ژنرال دوستم به دنبال سفر "محمد معصوم استانکزی" Mohammed Masoom Stanekzai رئیس امنیت ملی افغانستان به استانبول و دعوت از وی برای بازگشت به کابل است.

منابع افغان می گویند ، رییس امنیت ملی افغانستان ،معاون اول رئیس جمهوری این کشور را به کناره گیری از ائتلاف موسوم به "شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان " ترغیب کرده، اما وی خواسته رییس امنیت ملی افغانستان را رد کرده است.

این ائتلاف دو هفته قبل با حضور احزاب "جمعیت اسلامی "به رهبری "صلاح الدین ربانی " وزیر خارجه، "جنبش ملی اسلامی" به رهبری دوستم و "محمد محقق" معاون دوم رئیس اجرائی دولت افغانستان و رهبر " حزب وحدت اسلامی" شکل گرفته است.

 هدف رئیس امنیت ملی افغانستان از دعوت ژنرال دوستم برای سفر به کابل حضور در جلسه ای مشورتی با "محمد اشرف غنی " رئیس جمهور و سران و رهبران احزاب افغانستان است.

 

کلیدواژه