سرطان 30, 1396 11:24 Asia/Kabul
  •  آمادگی ایران برای انتقال تکنولوژی به افغانستان

رئیس هیات عامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) در دیدار هیاتی از وزارت معادن افغانستان بر گسترش همکاری های دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «مهدی کرباسیان» رئیس هیات عامل ایمیدرو روز جمعه در دیدار «طاهر رضایی» رئیس سازمان زمین شناسی افغانستان در تهران، گفت: ایران آمادگی دارد در زمینه انتقال تکنولوژی، اکتشاف و فرآوری معادن با دولت افغانستان همکاری کند.

کرباسیان افزود: مجتمع معادن سنگان در مرز ایران و افغانستان فرصت خوبی برای همکاری های دوجانبه در حوزه معدن ایجاد کرده است.

مجتمع سنگ آهن سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

وی همچنین از اعلام آمادگی ایران برای احداث کارخانه مشترک بین دو کشور خبر داد و گفت: وجود ذخایر بالای سنگ آهن در افغانستان و تکنولوژی و امکانات ایران در خصوص اکتشاف و فرآوری سنگ آهن زمینه خوبی برای همکاری دو کشور در این حوزه است.

«طاهر رضایی» رئیس سازمان زمین شناسی افغانستان هم در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری های ایران با دولت افغانستان در زمینه انتقال دانش در حوزه معدن ابراز امیدواری کرد: با همکاری دولت ایران زمینه های همکاری بین دو کشور افزایش یابد تا افغانستان به ظرفیت های مناسب در حوزه معدن دست پیدا کند.

هیاتی از افغانستان به منظور بازدید از معادن و آشنایی با تکنولوژی و انتقال علوم در حوزه معدن به ایران سفر کرده است.

 

کلیدواژه