اسد 01, 1396 10:53 Asia/Kabul
  • مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در خراسان رضوی تا سوم اسد تمدید شد

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: مهلت ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی غیرمجاز در مدارس این استان تا سوم اسد جاری تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،«محمد عجمی» مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت:مهلت ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی غیرمجاز در مدارس این استان تا سوم اسد جاری تمدید شد.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان تبعه خارجی که خود و والدینشان فاقد مدارک اقامتی و قانونی هستند از ۱۷تا ۳۱ سرطان گذشته انجام شد.

عجمی ادامه داد: طی این مدت ۳ هزار و ۵۰۰نفر از دانش آموزان خارجی که خود و والدینشان فاقد مدارک اقامتی بودند برای ثبت نام در مدارس خراسان رضوی از طریق دفاتر کفالت اقدام کرده بودند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: گروهی از این دانش آموزان کسانی هستند که طی چهار ماه اخیر در طرح سرشماری اتباع خارجی غیرمجاز ثبت نام کرده اند. این افراد از ۱۸  سرطان با مراجعه به دفاتر کفالت و دریافت برگه سنجش سلامت برای ثبت نام در مدارس اقدام کردند.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: سوم  اسد جاری آخرین مهلت برای ثبت نام دانش آموزان خارجی فاقد مدرک است. این زمان به هیچ وجه تمدید نمی شود.

وی ادامه داد: ۶۰هزار دانش آموز تبعه خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر اعم از کارت آمایش و پروانه اقامت با مراجعه به مدارس در سطح خراسان رضوی طبق سنوات گذشته ثبت نام کرده اند.

عجمی گفت: علاوه بر این دانش آموزان غیرمجازی که طی سالهای ۹۴و ۹۵در مدارس استان ثبت نام شده بودند نیز از ۱۷ سرطان دو هفته مهلت داشتند با مراجعه به دفاتر کفالت برای دریافت برگه سنجش سلامت و طی مراحل قانونی ثبت نام اقدام کنند.

۱۵۰هزار تبعه خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر و ۷۰ هزار اتباع غیرمجاز خارجی در خراسان رضوی سکونت دارند.

کلیدواژه