شمخانی : امنیت ایران و افغانستان به هم گره خورده است
(last modified 1396-05-02T14:25:25+00:00 )
اسد 02, 1396 18:55 Asia/Kabul
  •  شمخانی : امنیت ایران و افغانستان به هم گره خورده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان گفت امنیت دو کشور درهم تنیده و غیرقابل گُسست است .

به گزارش ایرنا، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در دیدار «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در تهران، گفت: مقابله با شکل گیری و گسترش گروه های تروریستی و تکفیری نیازمند اقدامات منسجم و هماهنگ میان کشورهای همسایه است.

شمخانی، با ابراز نگرانی نسبت به تداوم حمایت های مالی و اطلاعاتی و تسلیح گروه های تکفیری و تروریستی توسط برخی کشورهای مرتجع منطقه با پوشش ایجاد مدارس دینی و موسسات اجتماعی افزود: این روند موجب گسترش ناامنی، نزاع های فرقه ای و مذهبی و مخدوش شدن اقدامات دولت افغانستان برای پی گیری فرآیند توسعه و سازندگی در این کشور می شود.

وی همچنین با اشاره به سابقه تمدنی و اشتراکات گسترده فرهنگی میان دو کشور تصریح کرد: تداوم رایزنی ها و تبادل تجربیات برای مبارزه با ناامنی موجب  ثبات، آرامش و رفاه در مرزهای  دوکشور و زمینه ساز بهره مندی از منافع پایدار و مشترک خواهد شد.

«محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به همکاری های سازنده ایران در مسیر تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان، بر تداوم مسیر مذاکره به منظور تقویت اقتدار و انسجام دولت وحدت ملی تاکید کرد.

حنیف اتمر افزود: نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان تلاش موثری را برای ریشه کنی تروریسم و مقابله با تحرکات اشرار بویژه در مرزهای مشترک دو کشور اعمال کرده اند.

 

کلیدواژه