اسد 12, 1396 12:02 Asia/Kabul

مسئولان بیمارستانی در ولایت هرات از همکاریهای پزشکی و کمک های جمهوری اسلامی ایران به دلیل درمان مجروحان حمله ی تروریستی در مسجد جوادیه و پذیرش آنان در بیمارستانهای این کشور قدردانی کردند.

به گزارش رادیو دری، ۳ شنبه شب همین هفته ۲ عامل انتحاری با حمله به مسجد جوادیه در منطقه بکرآباد شهر هرات نمازگذاران را به گلوله بسته و سپس مواد منفجره همراهشان را در جمع نمازگذاران منفجر کردند.

آخرین آمارها از قربانیان این رویداد ۳۶ شهید و ۶۶ زخمی گزارش شده است.

جمهوری اسلامی ایران دقایقی پس از این رویداد با پخش اعلامیه ای ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی برای درمان و مراقبت های پزشکی از مجروحان این روداد اعلام آمادگی کرد.پ

بهراد یوسفی مسئول مطبوعاتی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت، ۲ کشور اسلامی ایران و افغانستان و ملت های مسلمان این کشورها سال ها برادرگونه در کنار هم زندگی کردند و در غم و شادی شریک هم بودند.

یوسفی گفت، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در هرات پس از این رویداد تروریستی تمهیدات ویژه ایی را برای اعطای روادید و اعزام زخمی شدگان حمله تروریستی بکرآباد روی دست گرفت و در کمترین زمان ممکن مجروحان به جمهوری اسلامی اعزام شدند.

در همین حال محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزه وی هرات در گفت و گو با رادیودری ضمن ابراز رضایت از وضعیت صحی مجروحان رویداد تروریستی هرات گفت، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور همسایه، دوست و برادر در اولین دقایق وقوع این رویداد اعلام آمادگی کرد تا  مجروحان را در این کشور تحت مداوا قرار دهد.

شیرزی با تاکید بر اینکه حسن همجواری و برادری که بین ۲ کشور وجود دارد باعث شد تا زخمی شدگان حمله تروریستی بر مسجد جوادیه در کوتاهترین زمان ممکن روادید دریافت و باهمراهی بستگانشان به جمهوری اسلامی ایران اعزام شوند.

این مقام بیمارستان ولایت هرات ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به دلیل اینکه همه اقدامات لازم برای زخمی شدگان رویداد تروریستی را در اسرع وقت انجام دادند گفت، هرات با کشور ایران هم مرز است و الحمد لله روابط بسیار نیک و خوبی هم در بین ۲ کشور  و ۲ ملت وجود دارد و همین حسن روابط باعث شد تا ایران اسلامی حاضر شود برای مجروحان و آسیب دیدگان حمله تروریستی مسجد جوادیه در بحث درمان همکاری کند.

گفتنی است نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در هرات در همه اوقات در حال خدمات رسانی برای مردم افغانستان است 

این سرکنسولگری بارها حتی در نیمه های شب برای مریضان اورژانسی خدمات روادید ارایه کرده و در هماهنگی با نیروهای مرزی این کشور مریضان و مریضداران به جمهوری اسلامی ایران اعزام شدند.

روزانه بیش از ۴۰۰ تن در ولایت هرات که شامل ساکنان ولایت های هرات، فراه، غور و بادغیس می شود از این نمایدگی خدمات کنسولی دریافت می کنند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.