فعال سیاسی افغان : امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده اند
(last modified 1396-05-16T04:05:45+00:00 )
اسد 16, 1396 08:35 Asia/Kabul
  • فعال سیاسی افغان : امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده اند

رئیس مؤسسه اجتماعی زنان افغانستان تأکید کرد  آمریکا و ناتو  در جنگ افغانستان شکست خورده‌‌اند و راهی جز خروج از این کشور را ندارند .

«فتانه‌ گیلانی»  دیروز  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت  غربی‌ها با مداخله در افغانستان ،وعده دروغین  به مردم این کشور و جامعه جهانی داده بودند اما با گذشت 16 سال از تهاجم امریکا به افغانستان هنوز شاهد کشته  شدن مردم این کشور و ناامنی هستیم.

وی افزود غرب از جمله امریکا صادق و قابل اعتماد نیستند و مردم افغانستان را به بازی گرفته اند و همچنان در حال فریب آنها هستند .

رئیس موسسه اجتماعی زنان افغانستان تصریح کرد در حالی که مردم  این کشور خواستار صلح و پایان جنگ هستند  امریکا همچنان بر تشدید جنگ در افغانستان اصرار  دارد و در حال افزایش نیرو در این کشور است .

فعال سیاسی افغان افزود  نجات  افغانستان از طریق نظامی امکان پذیر  نیست و بهترین گزینه برای آمریکا و کشورهای غربی در افغانستان خروج نظامیان خارجی از این کشور است .

خانم «فتانه‌گیلانی» گفت کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا حکومت‌ دست‌نشانده، ضعیف و فاسد را  در افغانستان روی کار آوردند  وتوانایی مقابله در برابر غرب و آمریکا را ندارند.

وی  اعلام کرد  آمریکا و غربی‌ها از طریق افغانستان برای دست یافتن به آسیای مرکزی تلاش می‌کنند.

 

کلیدواژه