اسد 19, 1396 14:13 Asia/Kabul
  • نماینده مجلس  افغانستان  :جنایات جنگی و نسل کشی در منطقه میرزا اولنگ  رویداده است

نماینده مردم سرپل در مجلس ملی افغانستان، قتل عام  شیعیان  توسط تروریستها  در منطقه  میرزا اولنگ "  را  جنایات جنگی و نسل کشی  خواند .

به گزارش رادیو دری، سید محمد حسین شریفی بلخابی " امروز گفت چندین  بار به دولت افغانستان هشدار دادم که در تامین امنیت و جان مردم  منطقه میرزا اولنگ در استان سرپل کوشا باشند اما در این زمینه  نیروهای امنیتی  بسیار غفلت کردند.

این نماینده مجلس افغانستان افزود در دوسال گذشته گروه تروریستی داعش و طالبان برخی از ولسوالیهای سرپل از جمله کوهستانات ، سنچارک و سوزما قلعه و صیاد را اماج حملات خود قرار داده و در این مدت انها بسیار تلاش می کردند تا منطقه راهبردی  "میرزا  اولنگ " را به تصرف خود در اورند که اوایل این هفته با سقوط این منطقه ، انها  دستکم شصت  انسان بیگناه از جمله کودکان ، زنان و سالخوردگان  را بطرز فجیعی  بقتل رساندند که متاسفانه در آنجا فاجعه انسانی رخ داده است .  

محمد حسین شریفی بلخابی افزود تاکنون امار دقیقی از قربانیان این جنایات هولناک گزارشی منتشر نشده است و منطقه میرزا اولنگ  همچنان در تصرف گروه تروریستی داعش و طالبان قرار دارد .

وی هدف از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان را ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه وسنی دانست و گفت این گروه تکفیری سعی دارد با گسترش   جنگ  در این کشور به اختلاف  میان آنها دامن بزند   و به چهره اسلام نیز لطمه وارد کند .

 نماینده مردم سرپل در مجلس ملی افغانستان ، غربیها از جمله امریکا را عامل حضور و حمایت مالی و نظامی گروه تروریستی داعش در افغانستان دانست و گفت انها سعی دارند تا از این طریق جنگ در افغانستان  ادامه داشته باشد .

 

 

کلیدواژه