بازداشت  پنج کودک به اتهام پیوستن به صفوف داعش در ولایت ننگرهار
(last modified Thu, 10 Aug 2017 12:29:17 GMT )
اسد 19, 1396 16:59 Asia/Kabul
  • بازداشت  پنج کودک به اتهام پیوستن به صفوف داعش در ولایت ننگرهار

پلیس ننگرهار 5 کودک در این ولایت را که به صفوف داعش پیوسته بودند را بازداشت کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،حضرت حسین مشرقیوال سخنگوی فرماندهی پولیس ننگرهار امروز گفت نیروهای پولیس ولسوالی ده بالای ولایت ننگرهار پنج کودک که بین سالهای سیزده تا پانزده سال عمر دارند و باشندگان ولایت کونر هستند ،به صفوف گروه داعش پیوسته و از طریق ولسوالی ده بالای  ولایت ننگرهار با مرکز اصلی گروه داعش در ولسوالی اچین منتقل میشدند، بازداشت کرده است.

 به گفته موصوف، این کودکان اکنون در قوماندانی امنیه ننگرهار تحت توقیف و بازجویی قرار دارند تا معلومات بیشتر در خصوص پروسه جذب انها به صفوف داعش به دست اید .

در گذشته گفته میشد که گروه داعش در حال جلب و جذب کودکان به صفوف خویش میباشند اما گروه یاد شده تا اکنون در این مورد چیزی نگفته است.

از سوی دیگر نیروهای پولیس مرزی در مربوطات ولسوالی مومندره ولایت ننگرهار مقادیر زیادی از مواد منفجره و دیگر مواد کار امد در ماین گذاریها را کشف و بدست اورده است .

سمونوال محمد ایوب حسین خیل فرمانده زون نمیر یک پولیس مرزی در ولایت شرقی افغانستان امروز در یک نشست خبری گفت این مواد انفجاری در دو موتر نوع کرولا جاسازی شده بود ودر مربوطات ولسوالی مومندره ولایت ننگرهار بر اساس معلومات قبلی با چهار تن از انتقال دهندگان از سوی پولیس مرزی بازداشت شدند.