اسد 22, 1396 14:07 Asia/Kabul
  • بیانیه مجمع جهانی اهل بیت (ع) در محکومیت حملات تروریستی در افغانستان

مجمع جهانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در واکنش به نسل‌کشی و آدم‌ربایی در افغانستان اعلام کرد: روحانیت، شخصیت‌های مردمی و جریان‌های جهادی افغان می‌توانند بر تروریست‌ها غلبه کنند.

به گزارش رادیو دری؛ مجمع جهانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دو اقدام تروریستی اخیر در افغانستان، اعلام کرد: کسانی که می‌توانند در خشکاندن ریشه تروریسم در سرزمین‌های اسلامی اقدامی انجام دهند، پیش از آنکه دیرتر شود، قیام کنند.

منطقه «میرزا اولنگ» در استان سرپُل افغانستان هفته گذشته به تصرف گروه‌های تروریستی درآمد. گروه‌های تروریستی در اقدامی فجیع حدود 50 غیرنظامی را تیرباران و ده‌ها تن دیگر را به اسارت گرفتند.

در حمله گروه طالبان به نمازگزاران مسجد «جوادیه» در منطقه «بکرآباد» شهر هرات هم ۳۲ نفر کشته و 64 افغان زخمی شدند.

در بیانیه مجمع جهانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آمده است: همانگونه که عراق توانست با رهبری مرجعیت و فداکاری جوانانش، تروریست‌ها را سرکوب کنند، «روحانیت»، «شخصیت‌های مردمی» و «جریانات جهادی» افغان هم می‌توانند بر تروریست‌های بی‌دینی که آسایش و آبادنی افغانستان را مختل کرده‌اند، غلبه کنند.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزوده است: برای مقابله با جنایتکاران تروریست نمی‌توان به نهادهای بین المللی و سازمان‌های حقوق بشری امید داشت، زیرا سیاست آنها، تجهیز تروریست‌ها برای کشتار بیشتر مردم بی‌دفاع است.

 

کلیدواژه