مقامات امنیتی افغانستان: «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در فاریاب زخمی‌ شد
(last modified Tue, 15 Aug 2017 08:11:23 GMT )
اسد 24, 1396 12:41 Asia/Kabul
  • مقامات امنیتی افغانستان: «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در فاریاب زخمی‌ شد

مقام‌های امنیتی در شمال افغانستان می‌گویند که در درگیری شدید نیروهای امنیتی و طالبان در فاریاب، ده‌ها عضو طالبان کشته و سخنگوی این گروه زخمی شد.

 به گزارش رادیو دری،مقام‌های امنیتی در شمال افغانستان می‌گویند که در درگیری شدید نیروهای امنیتی و طالبان در شهرستان غورماچ ولایت فاریاب، ده‌ها عضو طالبان کشته و «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی این گروه به شدت زخمی شده است.

دفتر مطبوعاتی ارتش نیروهای  ۲۰۹ شاهین، امروز سه‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است که عملیات  غورماچ جریان دارد و تاکنون تلفات سنگینی به طالبان  وارد شده است.

در اطلاعیه آمده است که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۲۵  عضو طالبان کشته و ۱۰ عضو دیگر زخمی و در این عملیات ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز به شدت زخمی شده است.

«امان الله مبین» فرمانده نیروهای ارتش  ۲۰۹ شاهین با تایید زخمی شدن ذبیح الله مجاهد گفت: حملات هوایی و زمینی نیروهای ارتش با هماهنگی مشترک تمام نیروهای امنیتی در بخش شمال و شمال شرق به منظور نابودسازی و از بین بردن دشمن‌ صلح و آرامش مردم افغانستان  ادامه دارد.

 غورماچ ولایت فاریاب سه روز قبل به دست طالبان سقوط کرد. نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان  پس از آغاز عملیات باز پس‌گیری این منطقه توانستند که کنترل بخش‌هایی از این شهرستان را به دست بگیرند.