اسد 29, 1396 08:24 Asia/Kabul
  • روسیه: خودداری آمریکا از مبارزه با مواد مخدر در افغانستان، مشکوک است

دولت روسیه خودداری آمریکا و ناتو را از مبارزه با مواد مخدر در افغانستان، با توجه به افزایش قابل توجه تولید، کشت و قاچاق این مواد، بسیار مشکوک و حیرت آور خواند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه با انتشار بیانیه ای با ابراز تاسف از روند رو به افزایش و نگران کننده تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان تصریح کرد، بی میلی نیروهای آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ، به رغم حضور گسترده نیروهای غربی در این کشور، حیرت آور و بسیار مشکوک به نظر می رسد. 

وزارت امور خارجه روسیه با استناد به اطلاعات سازمان ملل متحد اعلام کرده است، حدود نیمی از درآمد گروه های مسلح غیرقانونی در افغانستان، شامل 400 میلیون دلار، از قاچاق مواد مخدر تامین می شود. 

در بیانیه این وزارتخانه بر لزوم اتخاذ راهبرد مشخصی در آمریکا برای مبارزه با پدیده مواد مخدر در افغانستان تاکید شده است.

آمریکا در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت افغانستان به این کشور حمله کرد، اما از آن زمان تا کنون، ناامنی، تروریسم و تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان افزایش چشم گیری داشته است.

«الکساندر گروشکو» نماینده روسیه در ناتو به تازگی با اشاره به شکست عملیات این سازمان در افغانستان گفت: محدوده تحت کنترل طالبان، سطح کشت خشخاش و نیز قاچاق مواد مخدر در افغانستان در حال گسترش است.

 

کلیدواژه