ترامپ عامل اصلی تقویت تروریزم در افغانستان
(last modified Tue, 22 Aug 2017 05:51:38 GMT )
اسد 31, 1396 10:21 Asia/Kabul

شماری از آگاهان افغان استراتژی ترامپ را باعث افزایش بی ثباتی وتقویت گروه های دهشت افگن در افغانستان می دانند.

به تازگی ترامپ رییس جمهور امریکا برخلاف خواسته های اولیه اش با اخراج نظامیان امریکایی از افغانستان مخالفت نشان داده تاکید کرد که وی اشتباه در عراق را مبتنی برخروج ارتش کشورش در افغانستان تکرار نخواهد کرد واین امر را با عث تقویت گروه های هراس افکن دانست .

ترامپ تعداد نظامیان کشورش در افغانستان را منوط به شرایط واوضاع دانسته وخواهان نقش آفرینی بیشتر هند در کمک به ایجاد امنیت و گسترش همکاری های اقتصادی در افغانستان شدوبه اسلام آباد هشدار دادکه امریکا نمی تواند در قبال حضور گروه های دهشت افکن مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند.

شماری از آگاهان افغان دادن نقش بیشتر به دهلی نو را باعث ترغیب بیشتر اسلام آباد در حمایت از گروه های دهشت افکن دانسته بر این باوراند که این استراتژی نمی تواند مخالفان دولت افغانستان را به زانودر آورده وباعث صلح وثبات در کشور گردد.

دکتر نظری استاددانشگاه ،روزنامه نگار وتحلیلگر سیاسی استراتژی ترامپ را مبتنی به نگاه تجاری ، حرکت نمایشی وباعث بی ثباتی افغانستان می داند.

این آگاه مسایل سیاسی می گوید که استراتژی امریکا مبتنی بردیدگاه آن کشور به آسیای مرکزی وزیر فشار قراردادن روسیه وچین وحضور طویل المدت نیروهای امریکایی در افغانستان می باشد.

ترامپ حدود هفت ماه با مشاورین وکارشناسان نظامی وسیا سی امریکا در خصوص راهبرد تازه اش در قبال افغانستان رایزنی نمود وسرانجام صبح روز سه شنبه به وقت افغانستان این استراتژی را اعلان کرد که به باور آگاهان مسایل سیاسی، افغانستان در سیاست خارجی امریکا جایگاه مهمی را دارا است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان قریشی موجود است.