سنبله 14, 1396 08:27 Asia/Kabul
  • محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار از سوی افغانستان

وزارت امور خارجه و مجلس سنای افغانستان هر یک در بیانیه های جداگانه ای قتل عام مسلمانان روهینگیا را از سوی نظامیان ارتش میانمار محکوم کردند و آن را نسل کشی خواندند.

به‌ گزارش رادیو دری به نقل از آوا، وزارت امورخارجه افغانستان روزدوشنبه دراین بیانیه خود، کشتارمسلمانان روهینگیایی را نقض حقوق بشر خواند و از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خواست تا نسل کشی و قتل عام مردم مسلمان و مظلوم  روهینگیا را متوقف کند.

همچنین مجلس سنای افغانستان نیز روز دوشنبه در بیانیه جداگانه ای از سکوت جامعه جهانی، سازمان ملل، نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر و سازمان همکاری اسلامی انتقاد کرد و از آنها خواست برای جلوگیری از کشتار مسلمانان در میانمار اقدام کنند.

در همین پیوند، "سید علی جاوید" رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان گفت: کشتار مسلمانان در میانمار بدون تردید یک نسل کشی تمام عیار است.

کشتار بی رحمانه مردم مسلمانان میانمار ازسوی دولت این کشور و بودائیان، با موجی از خشم و اعتراض‌ در کشورهای مختلف جهان  رو به رو شده است.

از روز جمعه 3 سنبله گذشته تاکنون درموج جدید حملات ارتش و بوداییان افراطی میانمارضد مسلمانان روهینگیایی در ولایت راخین بیش از چهارصد نفر کشته شده‌اند.

 

کلیدواژه