میزان 02, 1396 21:57 Asia/Kabul
  • حضور دادستان کل افغانستان به عنوان ناظر انتخابات مجالس این کشور

درپی نگرانی برخی از نمایندگان مجالس افغانستان به وجود اختلاف و کشمکش هایی در کمیسیون انتخابات این کشور، دادستانی کل از نظارت در انتخابات آینده پارلمان افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، "فرید حمیدی" دادستان کل افغانستان از رسیدگی به جرایم احتمالی در انتخابات آتی مجلس ملی و مجلس سنای افغانستان خبرداد وگفت: تخلف وتقلب درهرگونه انتخاباتی جرم محسوب می شود.

این در حالی است که برخی نمایندگان مجالس افغان چند روز پیش با ابراز نگرانی از جنجال‌ها و اختلافات بین اعضای کمیسیون انتخابات این کشور، درباره مداخله دولت در امور کمیسیون انتخابات افغانستان ابراز تاسف کرده اند.

"شاه‌حسین مرتضوی" سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان ، ورود دادستانی کل این کشور در انتخابات مجالس افغانستان را بیانگرعزم دولت این کشور در برگزاری انتخاباتی شفاف ارزیابی کرد.

"همایون همایون" معاون اول مجلس نمایندگان افغانستان نیز چند روز پیش درسخنانی از تلاش دولت "اشرف غنی" مبنی بر مداخله در انتخابات پارلمانی این کشورخبر داده بود.

این درحالی است که نمایندگان مجلس ملی و مجلس سنای افغانستان، بارها درخصوص  تلاش دولت وحدت ملی  برای تغییر نتایج انتخابات مجالس این کشور هشدار داده بودند.