میزان 13, 1396 12:46 Asia/Kabul

رئیس جمهوری سابق افغانستان ، عملکرد و سیاست های نادرست آمریکا در قبال افغانستان را عامل اصلی رشد افراط گرایی در این کشور و منطقه دانست.

به گزارش رادیو دری،"حامد کرزی "رئیس جمهوری سابق افغانستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه با انتقاد از سیاست های اخیر "دونالد ترامپ " رئیس جمهوری آمریکا در افغانستان مبنی بر افزایش شمار نظامیان آمریکایی در این کشور تاکید کرد، دولت ترامپ می داند که سیاست های واشنگتن بعد از گذشت سالها حضور نظامی در خاک افغانستان نه تنها موثر نبوده ، بلکه به افراط گرایی ها و ناامنی ها در افغانستان دامن زده است.

"حامد کرزی "افزود: ملت افغانستان درسالهای اخیر شاهد حضور گروه تروریستی داعش در کشورشان ، زیرسایه نیروهای ویژه جاسوسی آمریکا هستند .

رئیس جمهوری سابق افغانستان با تاکید براینکه دخالت نظامی و حضور نیروهای خارجی از جمله آمریکایی ها نمی تواند به ایجاد صلح و ثبات در افغانستان کمک کند ، گفت ، آمریکا بدنبال ناامن کردن افغانستان و منطقه است .

در حال حاضر حدود 14 چهارده هزارنظامی خارجی از جمله 11  هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند و واشنگتن درصدد افزایش نظامیان خود در این کشور است .

حضور نظامی آمریکا از سال 1380 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، تاکنون هیچ دستاوردی جز کشتار هزاران غیر نظامی افغان و تخریب زیر ساخت های این کشور نداشته است و ناامنی روز به روز درافغانستان افزایش می یابد.

 

کلیدواژه