میزان 15, 1396 17:14 Asia/Kabul

اتفاق اسلام، تنها روزنامه ولایت هرات که در حدود  ۱۰۰ سال است در این ولایت به چاپ می رسد و فراز و فرودهایی را در این مدت تجربه کرده است.

اما اکنون مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ این ولایت گفته اند، به دلیل بی توجهی مقامهای وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، تیراژ روزنامه اتفاق اسلام در دولت وحدت ملی نسبت به زمان حکمروایی گروه طالبان در این کشور کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،آریا رووفیان رییس این اداره گفته است، سهل انگاری و بی توجهی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور نسبت به این وضع باعث شده تا تیراژ این روزنامه به شدت کاهش پیدا کند.

رووفیان با بیان اینکه روزنامه اتفاق اسلام که نزدیک به ۱۰۰ سال از ایجاد آن می گذرد در آستانه تعطیلی قرار دارد، گفت: در روزگاری که خبری از تعدد رسانه ای در ولایت هرات نبود، اتفاق اسلام به عنوان رسانه معتبر اگر چه دولتی در میان شهروندان این ولایت از جایگاهی در عرصه ارائه اطلاعات و اخبار برخوردار بود.

وی با اشاره بر اینکه اکنون رسانه های فروان صوتی، تصویری و الکترونیکی در افغانستان و بخصوص ولایت هرات سربلند کرده و نگرانی ها از توقف فعالیت این روزنامه کهنسال افغانستان را بیشتر کرده است، تصریح کرد: هر سال که از عمر این روزنامه میگذرد تیراژ آن نسبت به سال دیگر کمتر می شود.

رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات افزود: مقام های وزارت اطلاعات و فرهنگ که حامی اصلی رسانه های ملی و شخصی است تا کنون بودجه یی به منظور زنده نگهداشتن این روزنامه اختصاص نداده است.

در همین حال حامد رشید مهری مدیر مسئول روزنامه اتفاق اسلام با انتقاد از مسئولان ادارت دولتی گفت: در گذشته ها ادارات مختلف دولتی برای مطالعه روزنامه اتفاق اسلام حق اشتراک پرداخت می کردند، اما اکنون به جز شمار محدودی از شهروندان هرات علاقه ای برای مطالعه این روزنامه وجود ندارد.

مهری نیز نگران تعطیلی این روزنامه نامدار ولایت هرات است و تاکید دارد: دولت افغانستان و بخصوص وزارت اطلاعات و فرهنگ نسبت به این موضوع کاملا بی توجه هستند.

۹۸ سال قبل از امروز روزنامه اتفاق اسلام در ولایت هرات در زمان حکومت امیر امان الله خان توسط عبدالله قانع هروی  نخستین مدیر مسئول این روزنامه تاسیس شد و امروز با گذشت نزدیک به ۱ قرن این روزنامه به کمترین میزان تیراژ خود رسیده است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.