محکومیت انفجار عصر شنبه در غرب کابل
(last modified Sun, 22 Oct 2017 04:41:17 GMT )
میزان 30, 1396 09:11 Asia/Kabul
  •  محکومیت انفجار عصر شنبه در غرب کابل

 سران دولت  وحدت ملی افغانستان طی بیانیه های جداگانه حمله تروریستی به خودروی دانشجویان دانشکده افسری در غرب شهر کابل را محکوم کردند. 

به گزارش خبرگزاری آوا ،  رئیس جمهورافغانستان در بیانیه ای اعلام  کرد  تروریست ها  و حامیان آنها  اکنون بیشتر از هر زمان دیگری  در انزوا قرار گرفته و در تمام میدان‌های نبرد شکست خورده‌اند.

در بیانیه اشرف غنی آمده است  دولت و مردم افغانستان مرعوب  حملات  تروریستی نخواهند شد و مسیر رسیدن به صلح، ثبات، توسعه را که در پیش گرفته‌اند، با جدیت ادامه خواهندداد.

 عبدالله عبدالله رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در واکنش به حمله تروریستی امروز غرب کابل گفت تروریسم حد و مرز،خوب و بد نمی شناسد .

عبدالله عبدالله افزود این گونه  حملات تروریستی هیچ گاه  باعث تضعیف روحیه دولت وحدت ملی و مردم  و نیروهای  امنیتى و ارتش نمی گردد .

براثر  انفجار تروریستی عصرروز  شنبه در نزدیکی  دانشکده افسری غرب کابل  15 نفرا ز نظامیان افغان کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

 در پنج  روز گذشته مناطق مختلف افغانستان از جمله پکتیا ، قندهار ، غزنی ، غرب کابل و غور هدف انفجارهای پیاپی قرار گرفت که دستکم دویست نظامی و غیر نظامی افغان کشته شدند . 

گروه تروریستی داعش و طالبان مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اند.

پس از راهبرد نظامی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در خصوص اعزام  نظامیان جدید امریکا  به افغانستان حملات داعش و طالبان به مناطق مختلف این کشور افزایش یافته و ناامنی نیز در افغانستان تشدید شده است.