برگزاری بزرگترین نمایشگاه ربات افغانستان در هرات
(last modified 1396-08-08T09:25:14+00:00 )
عقرب 08, 1396 13:55 Asia/Kabul

مسئول خانه رباتیک هرات با اشاره به افزایش علاقه مندان به ساخت ربات در مدارس گفت: بزرگترین نمایشگاه رباتیک افغانستان در هرات با 530 ربات کوچک و بزرگ که ساخته دست دانش‌آموزان مدارس در شهر هرات است، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«محمد رضا رضایی» مسئول خانه رباتیک هرات  با اشاره به افزایش علاقه مندان به ساخت ربات در مدارس گفت: بزرگترین نمایشگاه رباتیک افغانستان در هرات با 530 ربات کوچک و بزرگ که ساخته دست دانش آموزان مدارس در شهر هرات است برگزار شد.

وی افزود: دانش آموزانی که در این نمایشگاه شرکت کردند و ربات‌های خود را به نمایش گذاشتند، با ایده‌هایی که در سر داشتند براساس نیازهایشان این ربات‌ها را ساخته اند و از روی هیچ الگویی ساخته نشده است .

رضایی گفت: علاقه مندی به ساخت ربات در هرات رشد چشمگیری داشته است. چندی پیش دختران ربات ساز هرات با شرکت در مسابقات رباتیک درآمریکا توانستند تا مدال شجاعت را از آن خود کنند و در مسابقات بین المللی در ایران هم توانستند تا سه مدال را از آن خود کنند و در حال حاضر تیم های رباتیک هرات قرار است تا چندی دیگر در مسابقات رباتیک کشور چین نیز شرکت کنند.

«سیروس علاف» مشاور رئیس جمهور افغانستان اظهار دارد : جوانان در افغانستان از استعداد های خوبی برخور دارند و باید این استعدادها شکوفا شود که دولت افغانستان و رئیس جمهور افغانستان از طرح ها و سازه های رباتیک حمایت خواهد کرد و از این طرح‌ها در افغانستان استفاده خواهد شد.

وی به خانه رباتیک در هرات وعده داد تا زمینه های شرکت تیم رباتیک در مسابقات کشورهای خارجی را فراهم خواهد کرد: امکانات لازم برای ساخت ربات‌های پیشرفته تر از سوی دولت به اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مسوولان خانه رباتیک هرات از دولت می‌خواهند تا بیشتر از پیش آنها را حمایت کنند و زمینه های شرکت در مسابقات خارجی را برای تیم‌های رباتیک فراهم کنند، از سوی دیگر ربات سازان از نبود امکانات جهت ساخت ربات‌های پیشرفته تر نیز شکایت دارند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.