عقرب 17, 1396 18:18 Asia/Kabul
  •  واکنش نمایندگان افغانستان به سخنان سفیر بریتانیا در کابل

نمایندگان مجلس ملی افغانستان اظهارات مداخله جویانه سفیر بریتانیا در کابل درباره رسمی بودن خط فرضی دیورند،(مرز بین افغانستان و پاکستان) را محکوم کردند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، اعضای مجلس ملی نمایندگان افغانستان در جلسه علنی روز چهارشنبه خود در واکنش به اظهارات اخیر سفیر بریتانیا در کابل مبنی بر رسمی بودن خط  فرضی « دیورند »، این اظهارات را دخالت آشکار درامور داخلی کشورشان دانستند.

«محمد نذیر احمدزی» نایب دوم مجلس نمایندگان افغانستان که ریاست امروز مجلس را برعهده داشت، سخنان سفیر بریتانیا در کابل را « غیرمسئولانه » و خلاف اصول دیپلماتیک خواند و از وزارت خارجه افغانستان خواست به دیپلماتهای خارجی اجازه ندهند درباره مسایل ملی این کشور ابراز نظر کنند.

در همین حال  « حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای هشدار داد، دیپلماتهای خارجی مراقب سخنان و اظهارات خود درباره مسایل ملی افغانستان باشند.

اخیرا «نیکولاس کی»  Nicholas Kay  سفیر بریتانیا در کابل گفت  خط فرضی دیورند مرز رسمی بین افغانستان و پاکستان است و انگلیس آن را به رسمیت می‌شناسد.

افغانستان خط مرزی « دیورند » میان افغانستان و پاکستان را به رسمیت نمی شناسد و بارها با اقدام پاکستان برای حصار کشی در امتداد این مرز مخالفت کرده است.

 

کلیدواژه