سنبله 08, 1395 08:47 Asia/Kabul
  •  دیدار وزیر امور خارجه افغانستان با رییس مجلس شورای اسلامی ایران

رییس مجلس ایران در دیدار با وزیر امور خارجه افغانستان در تهران گفت: مردم افغانستان باید دربرابر مداخلات خارجی که مانع رشد و توسعه رفاه این کشور شده است ایستادگی کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران بر ضرورت تقویت وحدت ملی در افغانستان و ایستادگی در برابر توطئه های خارجی تاکید کرد .

به گزارش ایرنا، "علی لاریجانی"رییس مجلس ایران روز یکشنبه در دیدار " صلاح الدین ربانی " وزیر امور خارجه افغانستان در تهران گفت: منافع دشمنان افغانستان ،درآشفتگی سیاسی این کشور تعریف شده بنابراین مردم افغانستان باید دربرابر مداخلات خارجی که مانع رشد و توسعه رفاه این کشور شده است ایستادگی کنند.

لاریجانی با تاکید بر اهمیت تقویت همکاریهای ایران و افغانستان تصریح کرد: ظرفیتهای همکاری خوبی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به ویژه در بحث حمل ونقل و انرژی وجود دارد.

ریس مجلس ایران با اعلام تداوم حمایت ایران از مردم و دولت افغانستان افزود: نباید اجازه داد افغانستان حیاط خلوت تروریست ها شود و مقابله موثر با تروریسم در افغانستان نیازمند ثبات سیاسی است.

"صلاح الدین ربانی" وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت ایران از اقدام ها برای تقویت ثبات و وحدت ملی در افغانستان گفت:افغانستان هیچگاه اجازه نخواهد داد که ازخاکش ضد شور ثالثی استفاده ،یا محل سوء استفاده تروریست ها واقع شود.

ربانی افزود: بزودی یک کنفرانس بین المللی درخصوص افغانستان در بروکسل برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای همکاری گسترده با جامعه بین المللی در استقرار صلح و ثبات در این کشور است.

 

کلیدواژه