ظریف: ایران آماده همکاری با سازمان ملل در افغانستان است
(last modified 1396-08-29T11:23:05+00:00 )
عقرب 29, 1396 15:53 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران آماده همکاری با سازمان ملل در افغانستان است

وزیر امور خارجه ایران، گفت: تهران آماده همکاری نزدیک با سازمان ملل و دیگر کارگزاری های آن سازمان در تمامی حوزه های مورد انتظار در افغانستان است.

«محمد جواد ظریف» روز سه شنبه در دیدار «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در تهران، افزود: ایران خواستار ثبات در افغانستان بوده و در این راستا تلاش کرده است.

وزیر خارجه ایران ضمن اشاره به همکاری های ایران و افغانستان و لزوم افزایش شتاب این همکاری ها در عرصه های مختلف، بر اهمیت مقابله با گسترش تهدیدات و خطر گروه داعش در منطقه و از جمله افغانستان با توجه به شکست های اخیر این گروه تروریستی در عراق و سوریه تاکید کرد.

ظریف، همچنین در این دیدار حمایت ایران را از تلاش های دولت وحدت ملی افغانستان در راستای ایجاد ثبات در این کشور و همچنین تلاش های سازمان ملل در تمامی ابتکارات مربوط به استقرار صلح در افغانستان اعلام کرد.

«تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع کنونی و امنیتی افغانستان و همچنین راه های مختلف تداوم گفت وگوهای صلح در افغانستان به منظور استقرار ثبات و امنیت در این کشور ارائه کرد.

 

کلیدواژه