قوس 01, 1396 21:40 Asia/Kabul

معاون دوم رئیس اجراییه دولت افغانستان هدف از شرکت در اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) را تبادل نظر و رمزگشایی پیروزی و موفقیت مسلمانان جهان و گوشزد کردن خطر تکفیریها برای وحدت و عزت امت اسلامی در کنار دیگر نخبگان دنیای اسلام دانست.

محمد محقق معاون دوم رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان و از اشتراک کنندگان اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) در تهران در گفتگویی با خبرنگار اعزامی رادیو دری در محل سالن اجلاس سران به حضور داعش در افغانستان طی یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: با شکست داعش در عراق و سوریه، باقیمانده های شکست خورده این گروه به افغانستان سرازیر خواهند شد و پیامدهای آن افزایش جنگ و درگیری در این کشور خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش دولت و ملت افغاستان داعش در این کشور هم زمینگیر و با شکست مواجه خواهد شد.

محمد محقق افزود:  در کنار گروه تروریستی و جنایتکار داعش بیش از 20 گروه تروریستی و افراطی دیگر مانند لشکر طیبه و لشکر جهنگوی اقدام به سازماندهی حملات و انجام جنایات در افغانستان می کنند.

معاون رئیس اجراییه دولت افغانستان ائتلاف سه جانبه نجات برای افغانستان که اخیرا با حضور عطا محمد نور، عبدالرشید دوستم و خود وی ایجاد شد را در راستای بهبود وضعیت دولت فعلی و تاثیر گذاری بر تحولات آینده این کشور از جمله انتخابات ارزیابی کرد.