قوس 02, 1396 08:46 Asia/Kabul
  • ولایتی: برای حل بحران افغانستان، وحدت شیعه و سنی ضروری است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: برای حل بحران افغانستان، فرمول کارسازی که در سوریه و عراق در برابر تروریسم اجرا شد، باید اجرا شود.

به گزارش رادیو دری؛ علی اکبر ولایتی عصر چهارشنبه در دیدار با محمد محقق معاون رییس اجرایی دولت افغانستان در حاشیه اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسئله تکفیری ها (در تهران) با تاکید بر توسعه روابط همه جانبه بین دو کشور خواستار اتحاد شیعه و سنی در افغانستان حول محبت به اهل بیت در برابر تروریسم تکفیری شد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به پیروزی های ملت ها و دولت های سوریه و عراق در برابر پدیده شوم تروریسم گفت: فرمولی که در سوریه و عراق در برابر تروریسم به کار گرفته شد دیر یا زود در افغانستان هم باید پیاده شود و یک وحدت کلمه بین شیعه و سنی در برابر تروریسم تکفیری شکل بگیرد.

محمد محقق معاون رییس اجرایی حکومت افغانستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر همکاری های دو کشور در همه زمینه ها، طرح شورای عالی نجات افغانستان را گامی در مسیر وحدت همه گروه ها و مذاهب در افغانستان در برابر تروریسم عنوان کرد.

در این دیدار طرفین همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.

نشست جهانی محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و بررسی مساله تکفیری‌ها روز چهارشنبه با حضور 500 اندیشمند جهان اسلام در تهران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در این نشست دو روزه 500 نفر از علمای شیعه و سنی از 94 کشور جهان و حدود 250 نفر از علمای شیعه و سنی از ایران، درباره چگونگی وحدت و انسجام بیش از پیش مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های ضداسلامی بحث و تبادل‌نظر می‌کنند.

 

کلیدواژه