قوس 05, 1396 19:00 Asia/Kabul

فعالان فرهنگی در ولایت هرات شکست داعش در عراق  و سوریه را زنگ خطری جدی برای کسانی دانستند که قصد دارند پروژه‌های ضد اسلامی و ضد انسانی را در کشورهای اسلامی اجرایی کنند و اوضاع جهان اسلام را برهم بریزند.

علی‌رضا شریفی، از فرهنگیان و آگاه مسایل دینی در هرات شکست باطل را بر اساس فرمودۀ‌ قرآن‌کریم قطعی دانست و افزود: دشمنان اسلام در این اواخر با استفاده از نام و لباس اسلام در تلاش هستند تا با ایجاد تفرقه و طرح مسایل اختلافی در بین امت اسلامی به مقاصد شوم‌ خود نایل شووند که بیداری و آگاهی ملت‌های مسلمان روز تا روز باعث افشای این چهره‌ها شده‌است.

شریفی نگاهی به اوضاع جاری در کشورهای اسلامی چون عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان، لبنان و یمن داشت و تصریح کرد: دشمنان اسلام در این کشورها تا حدودی در اجرایی کردن برنامه‌های سو خود موفق شدند و چند قدمی هم به اهدافشان  نزدیک شدند اما ملت‌های مسلمان بزودی آنان را شناسایی کرده و میطلبد تا متحدانه برای نابودی آنان در فضای اخوت و برادری همۀ ملت‌های مسلمان باهم متحد شوند.

وی اگرچه شکست داعش در عراق وسوریه را نوید خوشی برای همۀ مسلمانان جهان دانست اما تاکید کرد: این پیروزی رزمندگان اسلام نباید ملت‌های مسلمان را از دسیسه‌های بعدی دشمنان اسلام غافل کند.

شریفی اظهار داشت: داعش در سراسر کشورهای اسلامی تخم منحوث این شجرۀ ملعونه را پخش کرده و اگر لحظه‌یی غافل باشیم این درخت رشد خواهد کرد و مشکلات فراوانی را برای مردم بوجود خواهد آورد.

این آگاه مسایل دینی باور دارد که داعش، گروهی برخواسته از آرمان‌های اسلامی نبوده، توسط خارجی‌ها و دشمنان اسلام به وجود آمده که در جهت تفرقه بین امت اسلامی فعالیت داشته است.
شریفی در ادامه گفت: شکست این گروه برای هر آن کس که مسلمان است و به اسلام فکر می‌کند خبری خوشحال‌ کننده است و عملکرد گروه تروریستی-تکفیری داعش در اسلام جای ندارد.
او گفته مسلمانان باید بیشتر از همیشه متحد و یکپارچه در برابر ظلم این چنین گروه‌ها ایستاده شوند.

وی تصریح کرد: مردم مسلمان افغانستان هم باید بیشتر از هرزمان دیگری آگاه و فعال باشند و نگذارند افراطگرایی در این کشور ریشه بدواند.
این فعال فرهنگی در هرات تاکید کرد: ایده و مفکوره‌های داعش در بین مردم افغانستان هیچ‌جایی ندارد و عقیده‌های تندروانه نیز توسط مردم صلح‌دوست این کشور مهار شده و خواهند شد.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.