قوس 08, 1396 09:06 Asia/Kabul
  • افغانستان به دنبال تعامل بیشتر با ایران در زمینه مسائل اقتصادی

سرکنسول افغانستان در مشهد (شمال شرق ایران) با تاکید بر گسترش همکاری‌های ایران و افغانستان گفت: مسائل اقتصادی باید بیش از مباحث امنیتی محور تعامل دو کشور باشد.

به گزارش رادیو دری؛ «سید نورالله راغی» سرکنسول افغانستان در مشهد روز سه‌شنبه در نشست بررسی روابط جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: همکاری‌های خوبی در زمینه اقتصادی بین دو کشور وجود دارد اما این در حد انتظار نیست.

«سید نورالله راغی» با بیان اینکه مهاجران افغان در ایران از ظرفیت‌های کلان ارتقای مناسبات دو کشور هستند افزود: وجود حداقل دو میلیون و پانصد هزار پناهنده و مهاجر افغان در جمهوری اسلامی ایران در تبادلات اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور تاثیرگذار است.

سرکنسول افغانستان در مشهد با بیان اینکه وجود مرز مشترک بین ایران و افغانستان در کنار فرصت بودن، ممکن است چالش‌هایی نیز به همراه داشته باشد، تصریح کرد: گاهی ترددهایی در دو طرف مرز وجود دارد که اگر به آن رسیدگی نشود، می‌تواند باعث مشکلات و چالش‌هایی شود.

«سید نورالله راغی» با بیان اینکه اشتراک‌های عینی زیادی برحسب منافع ایران و افغانستان وجود دارد اظهار کرد: در ایران و افغانستان بین شیعه و سنی هیچ تفاوتی وجود ندارد و پیشوایان دینی در هر دو کشور مشترک و مورد احترام هستند.

سرکنسول افغانستان در مشهد درباره جریان‌های تکفیری نیز گفت: داعش و طالبان یکی هستند و تفاوتی بین این دو گروه افراطی وجود ندارد.

 

کلیدواژه