قوس 13, 1396 13:36 Asia/Kabul
  • عبدالله: آمریکا و روسیه در مبارزه علیه تروریسم در افغانستان همکاری کنند

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان، در دیدار با «الیس ویلز»، سرپرست معاونیت وزرات امور خارجه آمریکا در جنوب و مرکز آسیا گفت: آمریکا و روسیه در مبارزه با تروریسم در افغانستان همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان، امروز  دوشنبه، ۱۳ قوس در دفتر کارش با «الیس ویلز»، سرپرست معاونیت وزرات امور خارجه آمریکا در جنوب و مرکز آسیا دیدار و  و با اشاره به سفر اخیرش به نشست شانگهای و دیدار با سران کشورهای منطقه گفت: کشورهای عضو شانگهای به ویژه روسیه در مبارزه با تروریسم در افغانستان و همکاری با آمریکا در این زمینه ابراز آمادگی کردند.

وی از آمریکا و فدراسیون روسیه خواست که در مبارزه با تروریسم  در افغانستان همکاری نمایند، همچنین بر نابودی  پناهگاه‌ها و مراکز تجهیز و حمایت تروریست‌ها تأکید کرد و گفت: از اعلام استراتژی واشنگتن در قبال افغانستان و جنوب آسیا تا کنون، هیچ تغییری در سیاست‌های پاکستان به میان نیامده است.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان افزود: باید پاکستان در مبارزه با تروریسم، نابودی  پناهگاه‌های تروریسم و روند گفت‌وگوهای صلح با افغانستان همکاری صادقانه و فراهم‌شدن بسترها و پیش‌نیازهای مذاکرات صلح تأکید کرد و گفت:  بدون پرداختن به پایگاه‌های تروریسم دست‌یافتن به صلح دشوار است.

عبدالله ضمن اشاره به اوضاع سیاسی در کشور افغانستان، گفت: دولت افغانستان برای برگزاری انتخابات پارلمانی در سال آینده و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019 متعهد است. الیس ویلز در این دیدار گفت: کشورش آماده همکاری با روسیه در مبارزه با تروریسم در افغانستان است و با اشاره به سفر وزیر دفاع  آمریکا به اسلام‌آباد گفت: پاکستان نه تنها تا کنون هیچ اقدام جدی در مبارزه با تروریسم  و نابودی  مراکز تروریست‌ها نکرده بلکه حافظ سعید، رهبر لشکر طیبه را نیز از زندان آزاد کرده است.

وی گفت: آمریکا خواستار تغییر در سیاست‌های پاکستان است و این کشور باید در مبارزه با تروریسم همکاری نماید، همچنین بر پا برجابودن استراتژی آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا تأکید کرد و گفت که آنها خواستار تحکیم و استحکام دولت و تسریع روند اصلاحات و برپایی انتخابات به موقع هستند.