قوس 20, 1396 15:39 Asia/Kabul
  • تظاهرات ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی در دو ولایت افغانستان

ولایت های فاریاب و غور افغانسنان شاهد تظاهرات ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی مردم در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ در باره قدس شریف بود.

به گزارش رادیو دری، صدها نفر از مردم ولایت فاریاب در شمال افغانستان با برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی و با دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل»، خشم و انزجار خود را از تصمیم غیرقانونی و تجاوزکارانه رییس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

تظاهرکنندگان با  تاکید بر ایستادگی جهان اسلام در برابر فتنه های استکبار جهانی ، لغو فرمان دونالد ترامپ را درباره قدس شریف خواستار شدند.

همچنین صدها نفر از مردم استان غور در مرکز افغانستان هم با برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی، تصمیم رییس جمهور این کشور را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان از سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل ، سازمان همکاری اسلامی و  مدافع حقوق بشر خواستند مانع اجرای تصمیم  شتاب زده رییس جمهور آمریکا شوند.

روز گذشته نیز صدها نفر از مردم استان های کاپیسا ، ننگرهار و غزنی در حمایت از قدس شریف و محکومیت تصمیم دونالد ترامپ تظاهرات کردند.

دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه باوجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی، قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد. اقدام ترامپ با واکنش جهانی و محکومیت کشورهای اسلامی مواجه شده است.