جدی 02, 1396 07:18 Asia/Kabul
  •  جامعه بین الملل در برابر چالش های افغانستان مسئول است

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: امنیت و مبارزه با تروریسم هنوز از چالش های اساسی دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می رود .

به گزارش رادیو دری، "اسحق آل حبیب" روز جمعه در نشست شورای امنیت با عنوان «وضعیت افغانستان»، با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل در این خصوص افزود: شواهد حاکیست وضعیت امنیتی در افغانستان همچنان نگران کننده و به به بالاترین سطح ناامنی از سال 2001 به این سو رسیده است.

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت : امنیت و مبارزه با تروریسم هنوز از چالش های اساسی دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می رود و جامعه بین المللی وظیفه دارد که به حمایت خود از دولت افغانستان در برابر این چالش ها و نیز چالش های اقتصادی و توسعه ای این کشور ادامه دهد .

آل حبیب تصریح کرد : دولت جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می کند و با این نگاه در همه فرایندهای بین المللی و منطقه ای صلح افغانستان شرکت کرده است.

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به ادامه همکاری های منطقه ای میان ایران و افغانستان، از ارسال نخستین محموله گندم به افغانستان از مسیر بندر چابهار (جنوب شرق ایران) با همکاری هند استقبال کرد.

آل حبیب برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو جانبه میان ایران و افغانستان در سطح معاونان وزرای دو کشور را بیان کننده عزم تهران برای توسعه روابط اقتصادی با کابل بر شمرد .

کلیدواژه