دلو 03, 1396 18:22 Asia/Kabul

نهادخانه صلح افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل، با انتقاد از شورای عالی صلح میگوید که این شورا در آوردن صلح در کشور، ناکام بوده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این نهاد با بیان این که شورای عالی صلح در فراهم کردن زمینه صلح در کشور موفقانه عمل نکرده، می افزاید که صلح در کشور به یک افسانه تبدیل شده است.

رحیم جامی فعال مدنی دراین نشست کارکرد شورای عالی صلح در زمینه فراهم سازی صلح در کشور را غیرمفید دانسته، میگوید که شورای عالی صلح نتوانسته سبب ایجاد تغییر در وضعیت ناامن کشور شود.

از سوی هم آقای جامی اضافه میکند که ساختار شورای عالی صلح بیشتر به گونه سلیقه ای است و این موضوع سبب شده تا این شورا در زمینه فراهم سازی صلح در کشور، مفید واقع نشود.

فهیم پیغام عضو نهاد خانه صلح افغانستان شورای عالی صلح را یک نهاد نمایشی عنوان کرده میگوید که از زمان تاسیس شورای عالی صلح تاکنون این شورا کار موثری انجام نداده است. شماری از آگاهان به این باوراند که پس از شکل گیری شورای عالی صلح تاکنون با آنکه این شورا پول هنگفتی را هزینه فعالیت های خود کرده، اما هنوز هم از صلح در کشور خبری نیست، و هر روز بیشتر از پیش به ناامنی ها افزوده می شود.

کلیدواژه