دلو 08, 1396 13:19 Asia/Kabul

حملات تروریستی در کشور و کشته و زخمی شدن صدها شهروند افغانستان موجی از نگرانی‌ها را در بین مردم این سرزمین بوجود آورده و ضمن محکوم کردن این جنایات نابخشودنی از رهبران دولت وحدت ملی خواهان پایان بخشیدن به این نابسامانی‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، حملۀ مرگ‌بار تروریستی اخیر در کابل پایتخت افغانستان که بر اثر آن دستکم ۱۰۰ تن از شهروندان کشور کشته و ۱۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند، ساکنین ولایت هرات را نسبت به بدترشدن وضعیت امنیتی در نقاط مختلف کشور نگران کرده و ضمن اظهار همدردی با بازماندگان این رویداد تروریستی برنامه‌های نهادهای امنیتی برای مهار این حملات را بی نتیجه دانستند.

مردم غرب افغانستان با تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی هرگاهی که خواسته باشند می‌توانند اهدافی را در پایتخت افغانستان و سایر ولایت‌های این کشور مورد حمله قرار دهند، از مسئولان امنیتی و دولتی کشور خواستند تا تدابیر بهتری را به منظور پایان این حوادث خونبار روی دست گیرند.

مردم معترض هرات عمل‌کرد نیروهای کشفی و استخباراتی را در شناسایی و جلوگیری از چنین رویدادهایی ضعیف توصیف کرده و دولت را در حفظ جان و مال مردم ناتوان خواندند.

«عبدالقادر کامل» آگاه مسایل افغانستان عدم تطبیق قانون، عدم شایسته سالاری در ادارات امنیتی و دفاعی و ضعف در عمل‌کرد دولت وحدت ملی را از عواملی دانست که باعث بروز چنین روی‌دادهایی می‌شود.

کامل ادامۀ این روند را به نفع مردم و دولت وحدت ملی ندانست و گفت: بروز تنش، افزایش ناامنی‌ها و حملات تروریستی در کشور مردم را به آیندۀ افغانستان بی باور کرده و بجز فرار از کشور راهی برای آنان باقی نگذاشته‌است.

از جانب دیگر فعالان مدنی در ولایت هرات ضمن انتقاد از بی‌برنامگی دولت در مقابله با گروه‌های تروریستی و ناتوانی در مهار بدامنی‌ها گفته‌اند: تنش‌های درون حکومتی، چانه‌زنی بر سر تقسیم قدرت و اختلافات سیاسی باعث شده تا دولت وقتی برای بررسی وضعیت امنیتی افغانستان نداشته باشد و گروه‌های تروریستی نیز از این فرصت به نفع‌شان استفاده کنند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.