دلو 10, 1396 13:26 Asia/Kabul
  •  پنتاگون به مخفی نگه داشتن اطلاعات جنگ افغانستان متهم شد

دیده بان ارشد دولت آمریکا در امور افغانستان گزارش داد: پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)، از انتشار اطلاعات کلیدی و مهم درباره جنگ در افغانستان جلوگیری می کند.

به گزارش  خبرگزاری رویترز، بازرس ویژه بازسازی افغانستان (سیگار) روز دوشنبه اعلام کرد پنتاگون دستور داده است  امسال اخبار و اطلاعات سالانه درباره حضور نظامی این کشور در افغانستان منتشر نشوند.

" جان سوپکو"گفت:اقدام پنتاگون در منتشر نکردن اطلاعات حساس از پیشرفت جنگ افغانستان شفافیت  سازی را در این خصوص محدود می کند.

  بازرس ویژه بازسازی افغانستان ادامه داد: اجرای چنین طرحی به معنای آن است که آمریکایی‌ها دیگر،  تحلیل درستی از نحوه هزینه‌ کرد پول‌هایشان در افغانستان ندارند.

 پنتاگون در واکنش به این خبر در بیانیه‌ای مدعی شد، وزارت دفاع آمریکا به "سیگار" نگفته است که اطلاعات جنگ را منتشر نکند بلکه این ائتلاف  عمل کننده در افغانستان تحت امر ناتو است .

به گفته آنها، پنتاگون اجازه ندارد اطلاعاتی را که این ائتلاف به رهبری جان نیکلسون، ژنرال آمریکایی محرمانه اعلام می‌کند، لغو کند.

"سیگار "در آخرین گزارش خود اعلام کرد، ۴۳ درصد از مناطق افغانستان یا در کنترل طالبان است یا هنوز مورد مناقشه است. جان سوپکو گفت، با این تصمیمات مردم اینگونه نتیجه‌گیری می‌کنند که چون پیشرفتی حاصل نشده است، گزارشی هم منتشر نمی‌شود.