اعزام نود و نه طفل بیمار به کشور آلمان از سوی وزارت صحت‎ افغانستان
(last modified Tue, 13 Feb 2018 14:41:47 GMT )
دلو 24, 1396 19:11 Asia/Kabul

کمیته سره میاشت در پی فرستادن اطفالی که مصاب به بیماری های غیر قابل درمان در داخل کشور می باشد، این بار به تعداد نود و نه طفل مصاب به مریضی استخوان شکن، سوختگی و سوراخ قلب را به کمک یک نهاد خیریه به نام دهکده صلح فردا عازم کشور آلمان می کند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، میرویس اکرم سرپرست سرمیاشت می گوید، امسال کمیته سرمیاشت پروسه انتقال نود و نه کودک را که مصاب به بیماری های غیر قابل درمان در کشور هستند به کمک دهکده صلح به خارج از کشور می فرستند.

داکتر سلیم در این نشست گفت که برای تداوی مریضانی که وضعیت شان وخیم نیست در داخل کشور یک شفاخانه پنجاه بستر وجود دارد و در سطح کشور پنجاه کلینک مطابق به استندردهای وزارت صحت برای درمان بیماران موجود است.

 وی همچنان افزود که در بخش کمک های اولیه بیست پنج هزار رضاکار در سراسر کشور وجود دارد و در بخش تداوی مریضان سوراخ قلب نیز از سال 2008 تاکنون بیشتر از هفت هزار تن بیمار تداوی شده است.

بیماری سوراخ قلب از جمله بیماری های است که درافغانستان کمتر قابل درمان است اما فرستادن اطفال به خارج از کشور که مصاب به این بیماری اند برای آنان امید بخش دانسته می شود.

کلیدواژه