حوت 01, 1396 09:25 Asia/Kabul
  •  واکنش والی سمنگان افغانستان به خبر برکناری خود

والی سمنگان افغانستان درباره خبر برکناری خود از سوی اداره ارگان‌های محلی این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره ارگان‌های محلی افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد،"اشرف غنی" رییس جمهوری این کشور با صدور فرمانی 5 والی این کشور از جمله والی سمنگان در شمال افغانستان را از سمت خود برکنار کرده است.

"عبدالکریم خدام" والی برکنار شده سمنگان در واکنش به این موضوع گفت: تا زمانی که "صلاح الدین ربانی" رییس  حزب جمعیت اسلامی افغانستان برکناری وی را تایید نکند از سمت   خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

خدام از اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی افغانستان است که بر اساس توافق دولت اشرف غنی  با این حزب به عنوان والی سمنگان تعیین شده بود.

«حلیم فدایی»والی لوگر جایگزین  «انورخان اسحاق‌زی» والی بادغیس ،  «شاه جهان» والی سابق فراه به جای «زندی گل» به عنوان والی  جدید «میدان وردک» ، «اسدالله امرخیل» والی قندوز برکنار شده  جانشین  «جبار نعیمی» والی لغمان ، «محمد آصف ننگ» والی سابق فراه به عنوان والی جدید لغمان و همچنین «عبدالکریم خدام» والی سابق سمنگان  جایگزین «عبداللطیف ابراهیمی»  به عنوان والی جدید این ولایت تعیین شده اند

این درحالی است که پیش ازاین نیز"عطا محمد نور"والی بلخ از سوی اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان از سمت خود برکنار شده بود که همین موضوع موجب افزایش تنش ها بین حزب جمعیت اسلامی این کشور و دولت اشرف غنی شده است.

 

کلیدواژه