حوت 07, 1396 11:49 Asia/Kabul
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری حمل ونقل جاده‌ای بین ایران و افغانستان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران و معاون وزیر حمل و نقل افغانستان، تفاهم‌نامه همکاری حمل ونقل جاده‌ای امضاء کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ «داود کشاورزیان» رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران پس از امضای این تفاهم‌نامه در چابهار (جنوب شرق ایران) گفت: درکمیسیون مشترک همکاریهای حمل ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان، سهولت صدور روادید برای رانندگان کامیونهای ترانزیتی بین دوکشور بررسی و مقرر شد با حذف بخشی از عوارض دریافتی، هزینه‌های حمل و نقل بین دو کشور کاهش یابد.

کشاورزیان از تشکیل کارگروهی برای بررسی نتایج برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای حمل و نقل جاده‌ای ایران و افغانستان خبر داد و افزود: این کارگروه با برگزاری جلسات کارشناسی درپایتخت‌های دو کشور، مسائل و مشکلات مربوط به حمل ونقل جاده‌ای را بررسی می‌کند تا مشکلی در زمینه ترانزیت کالا بین دو کشور پیش نیاید.

«جارالله منصوری» معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزیر حمل و نقل افغانستان نیز پس از امضای تفاهم‌نامه با ایران اظهار کرد: در کمیسیون مشترک همکاریهای حمل ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان، مسائل زیادی بین دو کشور حل شد تا با روان‌سازی تردد کامیونها، هرگونه ترانزیت بین دو کشور به سهولت انجام شود.

منصوری با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تصریح کرد: ایران همسایه بزرگ افغانستان است و وجود دو کشور پیشرفته دراین منطقه برای تهران و کابل از اهمیت برخوردار است.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان، استفاده از امکانات بندر چابهار در دریای عُمان را خواستار شد و افزود: افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی می‌توانند ازاین بندر مهم تجاری، کالاهای وارداتی خود را از چین و بالعکس ترانزیت کنند.

 

کلیدواژه