انجام ده‌ها عملیات نظامی در غرب افغانستان از سوی ارتش این کشور
(last modified Mon, 05 Mar 2018 06:20:15 GMT )
حوت 14, 1396 10:50 Asia/Kabul
  • انجام ده‌ها عملیات نظامی در غرب افغانستان از سوی ارتش این کشور

مسئولان ارشد نظامی در غرب افغانستان با تاکید بر اینکه بیشترین حملات گروه‌های مسلح مخالف دولت در این حوزه از کشور دفع شده‌است، گفته‌اند: سال جدید خورشیدی امنیت و آرامش به مناطق مختلف کشور باز خواهد گشت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مقام‌های وزارت دفاع افغانستان تصریح کرده‌اند، در بیشترین روستاها و ولسوالی‌هاییکه احتمال حضور مخالفان دولت وجود داشته است عملیات‌های نظامی راه‌اندازی شده و پناه‌گاه‌های افراد تفنگدار مخالف دولت از بین برده‌شده‌است.

در سالی که گذشت ولایت‌های غرب افغانستان(هرات، بادغس، غور و فراه) شاهد حملات شدید گروه طالبان و نبردهای سنگینی بین نیروهای دولتی و افراد مسلح مخالف دولت بود.

در این رویدادها تلفات و خساراتی به طرفین درگیری‌ها وارد شد و نگرانی‌های شدیدی را در بین مردم بوجود آورد.

در این سال نیروهای ارتش با راه‌اندازی عملیات‌های ویژه و متعدد سعی کرده‌اند امنیت نسبی را به این مناطق بازگردانند.

اما اکنون جنرال«ناصر هدایت» فرمانده نیروهای ارتش در غرب افغانستان پافشاری دارد، در سال گذشته گروه‌های مخالف مسلح دولت بیشترین آسیب را متحمل شده و دیگر توان مقابله با نیروهای دولتی را ندارند.

این عملیات‌های نظامی که مسئولان امنیتی از آن سخن می‌گویند عمدتا در مناطقی راه‌اندازی شده که بیشترین تهدیدها در آن جاها وجود داشته و افراد وابسته به مخالفین دولت از همین مناطق مراکز امنیتی را مورد حمله قرار می‌دادند و نگرانی‌هایی را دربین مردم و مسئولان بوجود آورده بودند.

یکی از این ولایت‌ها هرات است.

جنرال«هدایت» گفت،بیشترین سنگرها و مناطقی که طالبان از آن استفاده می‌کردند در شماری از ولسوالی‌های این ولایت از بین رفته و جای نگرانی نیست.

در همین حال مقام‌های امنیتی در ولایت هرات نیز از تامین امنیت در بخش‌های مختلف این ولایت خبر داده و تاکید کردند، به دشمنان صلح و امنیت اجازه نخواهند داد تا مشکلاتی را برای مردم و نیروهای امنیتی ایجاد کنند.

جنرال«ایوب انصاری» قوماندان امنیه‌ ولایت هرات حضور و فعالیت برخی گروه‌های مخالف مسلح دولت را در بخش‌هایی از هرات می‌پذیرد و خاطرنشان ساخت، افراد وابسته به گروه‌های تروریستی از سایر ولایت‌های افغانستان به هرات می‌آیند و در تلاش بر هم زدن ثبات و امنیت هستند.

«شیندند»، «گل‌ران»، «کشک کهنه» و «ادرسکن»  از ولسوالی‌های نسبتا نا امن هرات محسوب می‌شوند.

بیشتر ولسوالی‌های ولایت فراه در غرب نیز ناامن است و طالبان در این مناطق حضور و فعالیت ضد دولتی دارند.

شماری از ولسوالی‌های ولایت بادغیس در شمال‌غرب افغانستان نیز محلی برای فعالیت گروه طالبان تبدیل شده و تلاش طالبان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم بیشتر شده‌است.

ولسوالی‌های «چهارصده» و «تیوره» در ولایت غور هم از حضور طالبان در امان نبوده و همواره نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.