حوت 18, 1396 12:39 Asia/Kabul
  • خوشرو: ایران از امنیت و ثبات افغانستان حمایت می کند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه «نبود امنیت» را مشکل بزرگ افغانستان برشمرد و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری صلح و ثبات در افغانستان حمایت می کند.

به گزارش رادیو دری، «غلامعلی خوشرو» در نشست شورای امنیت که درباره افغانستان و ادامه فعالیت دفتر نمایندگی سازمان ملل در این کشور «یوناما» UNAMA برگزار شد، به حملات و فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان اشاره کرد وگفت: دولت وحدت ملی افغانستان در جبهه مقدم مقابله با گروه های تروریستی، به ویژه طالبان، القاعده، داعش و وابستگان آنها قرار دارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه ایران از هرگونه گفت و گوی آشتی گرایانه افغان- افغان برای دستیابی به صلح پشتیبانی می کند تصریح کرد  حمایت مداوم جامعه بین المللی از دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم و نیز حل مشکلات امنیتی، اقتصادی و سیاسی این کشور بسیار ضروری است.

«خوشرو»، تقویت همکاری منطقه ای با افغانستان را یکی از اولویت ها و گامی مهم برای تحکیم صلح و بهبود وضعیت اقتصادی در منطقه بر شمرد و افزود جهان باید به وضعیت افغانستان نه به عنوان زمینه ای برای رقابت بلکه به عنوان فرصتی برای ایجاد صلح، امنیت و ثبات از طریق توسعه بنگرد.

«خوشرو» در این نشست همچنین به میزبانی ایران از میلیون ها پناهنده افغان اشاره کرد و گفت: ایران در سال های اخیر بیش از 300 طرح مهم توسعه ای و عمرانی به ویژه در زمینه تقویت زیرساخت های حمل و نقل، ترانزیت و تجارت با اعتباری بیش از 500 میلیون دلار در افغانستان به اجرا در آورده است.

ایران بارها اعلام کرده است از هیچ کمکی برای بازسازی و بهبود اوضاع امنیتی در افغانستان دریغ نخواهد کرد. هم  اکنون بیش از دو میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می کنند.

مقامات افغان بارها از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت افغانستان قدردانی کرده اند.

کلیدواژه