دستور جدید ترامپ برای نابودی خانواده های طالبان
(last modified 1397-01-20T13:18:51+00:00 )
حمل 20, 1397 17:48 Asia/Kabul
  • دستور جدید ترامپ برای نابودی خانواده های طالبان

روزنامه واشنگتن پست از دستور جدید رییس جمهوری آمریکا به نظامیان آمریکایی در افغانستان برای نابود کردن خانواده های گروه طالبان خبرداد.

به گزارش رادیو پشتو برون مرزی به نقل از روزنامه واشنگتن پست، با وجود اعتراض گسترده مردم افغانستان به افزایش تلفات غیر نظامیان در حملات نظامیان آمریکایی،«دونالد ترامپ» دستور داده است ،هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا ،خانه و خانواده های طالبان نیز مورد هدف قرار دهند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش اخیر خود آورده است: ترامپ بعد از دیدن ویدیویی از نظامیان آمریکایی که منتظر خارج شدن یک فرد مسلح از منزلش هستند از این اقدام  انتقاد کرده وگفته است: نظامیان آمریکایی باید بدون هیچگونه تعللی به خانه های مشکوک در افغانستان حمله کنند.

در عملیات اخیر نظامیان آمریکایی به ولایات میدان وردک، بدخشان و لوگر بسیاری از منازل افغانها منهدم شد.

کارشناسان در واکنش به دستور جدید ترامپ،سیاستهای آمریکا را باعث  پیچیده تر شدن جنگ در افغانستان دانسته ومعتقدند، این سیاستها فاصله بین حکومت ومردم افغانستان را بیشتر کرده ومردم به ویژه جوانان جذب طالبان خواهند شد.

طی 17سال گذشته هزاران نفر غیر نظامی در افغانستان به بهانه روابط با طالبان توسط آمریکاییها یا به کام مرگ فرستاده شده یا زندانی شده اند.

در زمان ریاست جمهوری «جورج دبلیو بوش» نیز به نظامیان آمریکایی این اختیار داده شده بود که برای دفاع از خود به هر فرد مشکوکی تیراندازی کنند. 

 

کلیدواژه