تاکید عبدالله عبدالله بر مداخله نکردن دولت وحدت ملی در روند انتخابات افغانستان
(last modified Sun, 15 Apr 2018 05:16:12 GMT )
حمل 26, 1397 09:46 Asia/Kabul
  • تاکید عبدالله عبدالله بر مداخله نکردن دولت وحدت ملی در روند انتخابات افغانستان

رییس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان بر مداخله نکردن دولت وحدت ملی این کشور در روند انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی افغانستان تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری تسنیم،«عبدالله عبدالله» همچنین از مردم افغانستان خواست برای تعیین سرنوشت خود حضور گسترده در انتخابات داشته باشند.

وی همچنین مساله امنیت را مهمترین موضوع در روند انتخابات دانست و افزود: دولت افغانستان باید برای پایان دادن به چالش‌های امنیتی در این کشور تلاش بیشتری انجام بدهد.

روند ثبت نام رای  دهندگان از دیروزشنبه در این کشور آغاز شده است و واجدان شرایط دادن رای با ثبت نام از طریق این روند قادر خواهند بود تا بیستم  اکتبر آینده در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی   شرکت کنند.

این درحالی است که پیش از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان در انتخابات آینده افغانستان، بسیاری از مخالفان دولت این کشور و برخی از نهادهای خصوصی و احزاب از عدم شفافیت انتخابات این کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با گذشت بیش از دوسال تاخیر ، 28 میزان سال روان را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی  تعیین کرده است.

کلیدواژه