حمل 26, 1397 11:28 Asia/Kabul
  • درگیری در ولسوالی چشت ولایت هرات و 10 کشته و زخمی طالبان

مسئولان محلی در ولایت هرات گفته‌اند که بر اثر یک درگیری بین افراد مسلح غیرمسئول و نیروهای طالبان 2 فرماندۀ مشهور گروه طالبان همراه با 8 تن دیگر از نیروهایشان در ولسوالی چشت ولایت هرات کشته و زخمی شدند.

« جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در گفت‌وگو با رادیودری ضمن بیان اینکه مخالفان مسلح دولت تلاش دارند تا اوضاع امنیتی را در این ولسوالی شرقی هرات برهم بزنند، تصریح کرد: نیروهای امنیتی تمهیدات ویژه‌ای را برای دفع و طرد این حملات مخالفان دولت روی دست گرفتند که در جریان این نبردها تلفات و خساراتی نیز بر افراد تفنگدار ضد دولتی وارد شده‌است.

فرهاد از کشته شدن 2 فرمانده ارشد گروه طالبان در ولسوالی «چشت شریف» خبر داده اظهارداشت: «نصرالله بادغیسی» از فرماندهان مطرح گروه طالبان که از مدتی به اینسو به دلیل برهم زدن ثبات و امنیت وارد چشت شده‌است این بار با قوماندان «سید ولی»  فرمانده مسلح غیرمسئول وارد نبرد شده و جان باخته است.


وی از کشته شدن 8 تن از نیروهای مهاجمین وابسته به طالبان در این نبرد خبر داد و گفت:  در جمع کشته‌ شدگان این رویداد اجساد «عبدالرحمان مالدار» و «ملا شیخ کریم» نیز دیده شده‌است.


فرهاد با اشاره بر اینکه این درگیری خونین در منطقۀ "ششوی" ولسوالی چشت هرات رخ داده خاطرنشان کرد: از افراد «سید ولی» یک تن ازفرماندهان مسلح غیرمسئول در ولسوالی چشت نیز 2 تن کشته شدند.


سخنگوی والی هرات وضعیت کنونی در منطقه را آرام توصیف کرد اما گفت: در یک ماه اخیر این چندمین مورد از درگیری و نا امنی‌های شدید در ولسوالی چشت هرات است.

در همین حال فرماندهی پلیس ولایت هرات از کشته شدن  2 تن از مخالفان مسلح دولت که عضویت گروه طالبان در ولسوالی چشت هرات را داشتند، خبر داده‌است.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی پلیس هرات گفت: این 2 عضو گروه طالبان هنگامی کشته شدند که 2 تن از افسران فرماندهی پلیس چشت را همراه با  4 سرباز دیگر ربوده بودند که در مسیر انتقال آنان به پایگاه شان نیروهای پلیس به آنان حمله کردند.
ولی‌زاده تصریح کرد: «سید شمس‌الدین و برادرش سید عبدالله» در این حمله افراد پلیس کشته شدند  و 2 قبضه اسلحه‌ی آنان هم بدست پلیس ولسوالی چشت افتاده است.
بنا به گفته مسئولان پلیس ولایت هرات در این رویداد به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده‌است.