ثور 05, 1397 13:17 Asia/Kabul
  • محکومیت حملات تروریستی در افغانستان از سوی مردم هرات

شهروندان ولایت هرات حملات تروریستی در کابل، غور و بادغیس که در پی آن ده‌ها تن از مردم بی‌گناه افغانستان به خاک‌وخون کشیده شدند را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده و از دولت افغانستان خواستند تا با همه امکانات در برابر تروریستان مقابله کند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،ساکنین شهر و ولسوالی‌های هرات افراد وابسته به گروه‌های تروریستی را در مقابله با نیروهای امنیتی ناتوان خواندند و تاکید کردند: دشمنان صلح، امنیت و آرامش مردم با انجام حملات تروریستی، راکت پراکنی و ترور شهروندان افغانستان ثابت ساختند که جان انسان‌ها برای آنان ارزشی ندارد و به دلیل رسیدن به اهداف شوم‌شان از هر وسیله ممکن استفاده می‌‌کنند.

باشندگان شهر و برخی از ولسوالی‌های هرات به منظور محکوم کردن اعمال جنایت‌کارانه تروریستان ، حمله‌ی انتحاری در منظقه دشت برچی شهر کابل که در یک محل توزیع شناسنامه صورت گرفت را کار آنانی دانستند که از حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای هراس دارند و نمی‌خواهند مردم افغانستان بر سرنوشت شان حاکم شوند.

مردم هرات که از این اقدامات تروریستی خسته شده و خشمگین هستند دولت افغانستان و بخصوص نیروهای امنیتی را در تامین امنیت و مهار این حملات نکوهش کرده و آنان را ضعیف خواندند.

برخی از این افراد از مسئولان امنیتی خواستند که اگر توان تامین امنیت را ندارند از وظایف‌شان کناره گیری کنند.

سال‌هاست که مخالفان مسلح دولت و گروه‌های تروریستی در افغانستان همواره تلاش کرده‌اند تا زندگی را به کام مردم این سرزمین تلخ کنند.

هر روز خبرهایی از انفجار، حملات مسلحانه، انتحار و ترور ذهن و فکر مردم را به خود مشغول کرده و خواب را از چشمان آنان ربوده است.

قربانی اصلی این فعالیت‌های تروریستی افراد غیرنظامی هستند.

تروریستان به این خلاصه نکردند و حملاتشان را بر اماکن مقدسه، مساجد و مراکز دینی نیز گسترش داده و مردم را بیش از گذشته نسبت به بدتر شدن وضعیت امنیتی نگران کرده‌اند.

«عبدالرازق قاری‌زاده» کنشگر مدنی در هرات نیز این وضعیت را غیرقابل تحمل دانسته و تاکید کرده است که باید دولت افغانستان در مشوره با رهبران قومی به راه حل اساسی برسند و از قربانی شدن مردم مظلوم این کشور جلوگیری شود.

قاری زاده تصریح کرد: دشمنان صلح و امنیت مردم افغانستان هرگز به خواسته‌های نامشروع خود نخواهند رسید.

وی تاکید کرد: مردم افغانستان حتی با خون خود از ارزش‌های دینی و میهنی شان در برابر تروریستان دفاع و حراست خواهند کرد و به َآنان اجازه نخواهند داد تا نقشه‌های شوم خود را اجرایی کنند.

در حمله تروریستان در منطقه دشت برچی شهر کابل دستکم 56 تن کشته و در حدود 100 دیگر از افراد غیرنظامی زخمی شدند.

افراد وابسته به گروه طالبان هم چنان به منظور جلوگیری از حضور مردم در مراکز ثبت نام رای‌دهندگان در ولایت های غور و بادغیس نیز حملات مسلحانه‌ و راکتی را انجام دادند که در نتیجه‌ی آن دستکم 30 تن از نیروهای امنیتی و افراد غیرنظامی کشته شدند.

این حملات و افزایش تهدیدات امنیتی در افغانستان بار دیگر تلاش‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را زیر سوال برده‌است.