ثور 24, 1397 17:08 Asia/Kabul
  •  تاکید وزرای دفاع ایران و افغانستان بر مبارزه با تروریسم

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر دفاع افغانستان گفت: ایران امنیت افغانستان را امنیت خود می داند و در مبارزه با تروریسم در این کشور هر کمکی بتواند با تمام توان انجام خواهد داد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز دوشنبه پس از برگزاری دور دوم نشست با «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان در تهران و در جمع خبرنگاران، افزود: جمهوری اسلامی ایران در جریان کامل وضعیت و تهدیدات امنیتی افغانستان قرار دارد و نسبت به اقدامات تروریستی در این کشور که دل هر انسانی را به درد می آورد، متاسف است.

وزیر دفاع ایران، توسعه روابط با کشورهای همسایه و دوست را سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: ایران در طول 40 سال گذشته پشتیبان صلح، ثبات و امنیت در افغانستان و مرزهای مشترک بوده است.

سرتیپ حاتمی، خاطر نشان کرد: در جریان دیدارهای وزیر دفاع افغانستان با مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در تهران مذاکرات بسیار خوبی صورت گرفت که در توسعه روابط بین دو کشور تاثیرگذار خواهد بود.

 «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان نیز در این نشست خبری گفت: تروریسم و قاچاق مواد مخدر در حال حاضر افغانستان و منطقه را تهدید می کند و با توجه به دیدگاه های نزدیک ایران و افغانستان امیدواریم تهران، کابل را در مبارزه با تروریسم و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر  کمک کند.

وزیر دفاع افغانستان، همچنین خواستار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان شد و از حمایت های بی دریغ ملت و دولت جمهوری اسلامی از مردم افغانستان در شرایط دشوار جنگ، جهاد و مقاومت در این کشور در طول 40 سال اخیر قدردانی کرد.

 

کلیدواژه