واکنش «قاسمی» به اتهام‌های ضد ایرانی درباره افغانستان
(last modified Mon, 21 May 2018 07:37:25 GMT )
ثور 31, 1397 12:07 Asia/Kabul
  • واکنش «قاسمی» به اتهام‌های ضد ایرانی درباره افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: کسانی سعی دارند با اتهام زنی های ناروا، افکار عمومی افغانستان را از علل واقعی تداوم جنگ در این کشور منحرف کنند.

«بهرام قاسمی» گفت: در پی حملات هفته گذشته طالبان در ولایت فراه افغانستان، متاسفانه برخی در این کشور، همسایگان را متهم به حمایت از طالبان کرده اند و فرماندهان آمریکایی نیز که پس از سالها حضور نظامی گسترده در افغانستان و ریختن خون هزاران نفر از مردم بی گناه این کشور، از ایجاد و استقرار امنیت عاجز مانده اند، تلاش دارند با متهم کردن ایران به حمایت از طالبان، افکار عمومی افغانستان را از دلایل واقعی تداوم جنگ در این کشور منحرف کنند.

قاسمی افزود: حمله طالبان به شهرهای افغانستان و باز پس گیری آنها توسط نیروهای دولتی این کشور موضوع جدیدی نیست و ارتباطی به روابط خوب تهران و کابل ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی نزدیک به چهار دهه در کنار دولت و مردم افغانستان برای دفاع از حاکمیت و استقلال شان ایستاده است و اظهاراتی که برای رضایت بیگانگان و متجاوزان صورت می گیرد تناسبی با این روابط دوستانه ندارد.

قاسمی تصریح کرد: گفت وگوهای ایران و افغانستان برای حل مسائل آبی از مسیر دیپلماتیک ادامه دارد و ارتباط دادن این موضوع با مسائل داخلی افغانستان، هیچ مبنای منطقی، صحیح و عقلانی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بار دیگر استفاده از خشونت در افغانستان را محکوم کرد و افزود: ایران همچون گذشته ضمن حمایت از روند صلح با هدایت دولت افغانستان، طرفین درگیری را به تلاش برای حل مشکلات از طریق مذاکره دعوت می کند.

کلیدواژه