کشته و زخمی شدن 30 تن از طالبان مسلح در فراه‎
(last modified 1397-03-01T07:35:41+00:00 )
جوزا 01, 1397 12:05 Asia/Kabul

مقام‌های امنیتی در ولایت فراه در غرب افغانستان گفته‌اند: در عملیات پاک‌سازی در بخش‌های از این ولایت دستکم 20 تن از طالبان مسلح کشته شده و 10 تن دیگر زخمی شدند.

 مسئولان فرماندهی ارتش در غرب افغانستان اعلام کرده‌است، طالبان پس از شکست در نبرد فراه به ولسوالی‌های بالابلوک و پشت‌رود متواری و در روستاهای دور دست مخفی شده بودند که عملیات وسیع پاکسازی در این مناطق راه‌اندازی شده‌است.

در  همین حال «ناصر مهری» سخنگوی والی فراه در گفت‌وگو با رادیودری از وارد شدن تلفات سنگینی بر گروه طالبان در چند روز اخیر خبر داد و گفت: شورای نظامی ولایت فراه تصمیم گرفته‌است تا افراد باقی مانده گروه طالبان را که به مناطق دور دست ولسوالی‌ها فرار کرده‌اند شناسایی و بازداشت نماید.

وی از انجام عملیات هوایی نیروهای خارجی و سربازان ارتش در ولسوالی بالابلوک یاد کرد و افزود: این عملیات روز گذشته آغاز شد و مناطقی در روستاهای "پیو و پسو" ولسوالی بالابلوک ولایت فراه که محل اختفای طالبان بود بمباران شده‌است.

مهری با بیان اینکه به طالبان اجازه داده نخواهد شد تا امنیت و آرامش مردم را بار دیگر بر هم بزنند، خاطرنشان کرد: در این حمله‌ی هوایی  2 فرماندۀ ارشد گروه طالبان به نام‌های "ملا سلیم و ملا سلام" نیز کشته شدند.
سخنگوی والی فراه ضمن اینکه از تامین امنیت در همه بخش‌های شهر فراه اطمینان داد، اظهارداشت: پس از سفر اخیر وزرای دفاع، داخله و رییس امنیت ملی افغانستان به ولایت فراه توجه ویژه ای بر امنیت و مبارزه با تروریستان مسلح در این ولایت صورت گرفته و قرار شده‌است تا نیرو و تجهیزات بیشتر نظامی به این ولایت غربی کشور به منظور دفاع وحراست بهتر از فراه فرستاده شود.

مسئولان امنیتی گفته‌اند: در این عملیات‌های زمینی و هوایی به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده‌است.

گروه طالبان تا کنون در رابطه با تلفات نیروهایش اظهار نظری نکرده‌است.
صدهاتن از نیروهای وفادار به گروه طالبان در هفته گذشته موفق شدند پس از درگیری‌های خونین خودشان را به نواحی 3 و 4 شهر فراه برسانند و مراکز پلیس، زندان مرکزی و منزل رییس شورای ولایتی را گلوله باران کنند.

مقام‌های امنیتی افغانسان از کشته شدن دستکم 300 تن از جنگ‌جویان طالبان در این نبردها خبر داده و تلفات منسوبان امنیتی را 50 کشته و زخمی اعلام کردند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش محمدی موجود است.