جوزا 02, 1397 17:00 Asia/Kabul
  • بازداشت گروهی از مخالفان مسلح دولت در ولایت ننگرهار

مسئولان اداره ی ولایتی ننگرهار از بازداشت گروهی از مخالفان مسلح دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، حیات الله حیات والی ننگرهار ظهر امروز در یک نشست خبری گفت موظفین اداره امنیت ملی ولایت ننگرهار در یک هفته ی گذشته از نقاط مختلف شهر جلال اباد سیزده تن افراد مسلح گروه طالبان دوتن افراد گروه داعش را با سلاح  ومهمات و واسکتهای انفجاری بازداشت کردند.

والی ننگرهار گفت افراد بازداشت شده در تحقیقات اولیه اعتراف کردند که قصد انفجارات در مراکز ثبت نام رای دهندگان و ادارات مهم دولتی را داشتند.

حیات الله حیات  گفت برای تامین امنیت در شهر جلال اباد واطراف ان بر یک پلان کار را اغاز نموده که بعد از تکمیل شدن و به اجرا گذاشتن تغییرات مهم ومثبتی در امنیت شهر جلال اباد ومناطق همجوار ان بوجود خواهد امد

.وۍ همچنین گفت مطالعه چهار دروازه ی داخلی شهر را نیز اغاز نموده که بعد از تکمیل شدن مطالعات  تمامی کسانی که وارد شهر میشوند ثبت وراجستر خواهد شد و به اشخاص وافراد دارای هویت مشکوک اجازه داخل شدن به شهر داده نخواهد شد.

والی ننگرهار مانند والیان گذشته از کمبود پرسنل امنیتی بخصوص پولیس در ولایت ننگرهار شکایت نمود اما افزود که حکومت مرکزی به وۍ اطمینان داده است که به زودی در تشکیلات نیروهای امنیتی افزایش قابل ملاحظه ای بوجود خواهد امد.