اظهارات عضو ارشد دولت وحدت ملی افغانستان مبنی بر افغان بودن گروه طالبان
(last modified Sun, 17 Jun 2018 03:31:36 GMT )
جوزا 27, 1397 08:01 Asia/Kabul
  •  اظهارات عضو ارشد دولت وحدت ملی افغانستان مبنی بر افغان بودن گروه طالبان

معاون سخنگوی رئیس  اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت دولت کابل با گروه طالبان که آنرا گروه افغان می‌داند آتش بس اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «امید میثم» افزود  سایر گروههای مخالف دولت افغانستان  تروریستی محسوب می‌شوند و  دولت افغانستان با آنها به مبارزه ادامه خواهد داد.

وی  تصریح کرد  تجلیل از عید سعید فطر، به دور از خونریزی و خشونت از دیگر اهداف برقراری آتش‌بس دولت افغانستان با طالبان محسوب می‌شود.

 معاون سخنگوی رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با تاکید بر لزوم مبارزه با گروههای  تروریستی گفت این گروه‌ها دشمن مشترک تمام کشورهای جهان هستند  و دولت اشرف غنی برای نابودی آنها  به همکاری کشورهای جهان و بویژه  همکاری کشورهای منطقه نیاز دارد.

 رئیس جمهور افغانستان هفته گذشته  تاپنج روز پس از عید فطر با طالبان اعلام آتش‌بس کرد اما از نیروهای امنیتی افغان خواست  به عملیات‌ خود علیه داعش ادامه دهند.

 طالبان نیز  دستور برقراری آتش‌بس با دولت افغانستان را صادر کرد اما بر لزوم ادامه عملیات علیه نظامیان  خارجی در افغانستان تاکید کرد.

کارشناسان بر این باورند  دولت افغانستان و گروه طالبان به این نتیجه رسیده‌اند نظامیان  خارجی و گروه‌های تروریستی مانند داعش مانع بزرگی در برابر برقراری صلح در این کشور محسوب می‌شوند.