ورود فرمانده پلیس هرات افغانستان به مناطق تحت کنترل طالبان
(last modified 1397-03-28T04:32:19+00:00 )
جوزا 28, 1397 09:02 Asia/Kabul
  • ورود فرمانده پلیس هرات افغانستان  به مناطق تحت کنترل طالبان

فرمانده پلیس هرات افغانستان برای نخستین بار با ورود به مناطق تحت کنترل طالبان، بر تداوم آتش بس میان دولت و این گروه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آوا، جنرال  امین الله امرخیل، در سومین روز آتش بس میان طالبان و دولت، در اقدامی بی سابقه به مناطق تحت کنترل آن گروه درنزدیکی  ولسوالی ادرسکن رفت و در دیدار با برخی از اعضای ارشد طالبان، ادامه  آتش بس میان این گروه  و دولت اشرف غنی را خواستار شد.

فرمانده پلیس هرات افغانستان در این دیدار از فرماندهان طالبان خواست به جنگ، خشونت و درگیری پایان دهند و این خواسته اصلی مردم این کشور است.

فرماندهان طالبان  نیز با ابراز انزجار از ادامه جنگ در افغانستان  از خواست رئیس جمهور این کشور  از اعلام اتش بس و تمدید ان از سوی اشرف غنی  استقبال کرد و با تاکید برادامه اتش بس، توجه کابل  به خواسته  های این گروه را خواستار شدند. 

برای نخستین  بار است که فرمانده پلیس هرات با هدف میانجیگری و برقراری صلح، به مناطق ناامن ولسوالی های این ولایت سفر کرده و با برخی از فرماندهان طالبان  گفتگو می‌کند. 

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان  روز جمعه پس ادای نماز عید سعید فطر با تمدید اعلام اتش بس، یکبار دیگر طالبان را به صلح دعوت کرد و گفت  برای گفتگوی بین الافغانی آماده‌ است.