آمادگی رییس جمهوری سابق افغانستان برای کمک به دولت غنی برای برقراری صلح
(last modified Mon, 18 Jun 2018 10:17:00 GMT )
جوزا 28, 1397 14:47 Asia/Kabul
  • آمادگی رییس جمهوری سابق افغانستان برای کمک به دولت غنی برای برقراری صلح

رییس جمهوری سابق افغانستان به منظور کمک به برقراری صلح و ثبات در این کشور از آمادگی خود برای کمک به دولت اشرف غنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،"اشرف غنی"رییس جمهوری افغانستان روزگذشته دراقدامی کم سابقه به دیدن "حامد کرزی" رییس جمهوری سابق این کشور رفت و درباره اعلام آتش بس دولت افغانستان با گروه طالبان،ادامه روند مذاکرات صلح با این گروه و وخامت اوضاع امنیتی این کشور با حامد کرزی گفت وگو کرد.

رییس جمهوری افغانستان دراین دیدار کمک "حامد کرزی" رییس جمهوری سابق این کشور را برای همکاری با دولت کابل درباره تامین امنیت دراین کشور خواستار شد.

حامد کرزی نیز این دیدار با حمایت از طرح آتش‌بس دولت افغانستان با گروه طالبان گفت:حاضر است  به دولت افغانستان برای تامین امنیت، آتش بس وصلح با گروه طالبان و پایان جنگ در این کشور کمک کند.

کرزی، برقراری آتش‌بس را تنها راه رسیدن به صلح در افغانستان دانست وافزود:مردم وظیفه دارند تا از روند صلح واقدام اخیر اشرف غنی برای برقراری آتش‌بس حمایت کنند تا زمینه گفت‌وگوهای صلح فراهم شود.

کرزی درچند سال گذشته به دلیل مواضع همسان دولت افغانستان با آمریکا بارها از عملکرد اشرف غنی انتقاد کرده است.

کارشناسان مسایل سیاسی منطقه،آمریکا را عامل اصلی ناامنی وبی ثباتی افغانستان می دانند و براین باورند که تنها با خروج اشغالگران ،این کشور روی آرامش را خواهد دید.