امسال 4 هزار تن از شهروندان حوزه غرب افغانستان برای ادای مراسم حج عازم عربستان میشوند
(last modified Thu, 12 Jul 2018 12:58:55 GMT )
سرطان 21, 1397 17:28 Asia/Kabul
  • امسال 4 هزار تن از شهروندان حوزه غرب افغانستان برای ادای مراسم حج عازم عربستان میشوند

مسوولان ریاست حج و اوقاف هرات اظهار دارند : پرواز های حجاج به گونه مستقیم از هرات به مقصد مدینه منوره صورت خواهد گرفت و اولین پرواز روز شنبه اینده صورت خواهد گرفت .

امسال 4 هزار تن از شهروندان حوزه غرب افغانستان برای ادای مراسم حج عازم عربستان میشوند.

مسوولان ریاست حج و اوقاف هرات اظهار دارند : پرواز های حجاج به گونه مستقیم از هرات به مقصد مدینه منوره صورت خواهد گرفت و اولین پرواز روز شنبه اینده صورت خواهد گرفت .

«سید محمد شیرزادی» رئیس اداره حج و اوقاف هرات در گفت‌گو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با اشاره به نزدیک شدن به عید قربان و فرارسیدن سفر حجاج برای سپری کردن مراسم حج گفت: قرار است بیش از 4 هزار تن که در گذشته ثبت‌نام کرده بودند به عربستان سعودی جهت ادای مراسم حج سفر کنند.

وی افزود: از میان 4 هزار تن 2 هزار تن از هرات و 2 هزار تن دیگر از ولایت‌های حوزه غرب افغانستان هستند که در پروازهای منظم از هرات به مقصد عربستان سفر خواهند کرد.

شیرزادی خاطرنشان کرد: نخستین پرواز انتقال حجاج حوزه غرب افغانستان از روز شنبه آینده آغاز خواهد شد و تمامی پروازها در حوزه غرب افغانستان از فرودگاه هرات به صورت مستقیم از هرات به مدینه منوره صورت خواهد گرفت.

از طرفی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز گفت تمامی آمادگی‌ها برای انتقال حجاج حوزه غرب افغانستان از طریق فرودگاه بین المللی هرات وجود دارد.

وی تصریح کرد: قرار است تا 4 هزار متقاضی حج در جریان یک ماه آینده در 31 پرواز به عربستان سعودی انتقال داده شوند.

متقاضیان حج در هرات از حکومت افغانستان می‌خواهند تا در زمینه انجام به موقع پروازها و ایجاد سهولت برای شهروندان افغانستان در جریان مراسم حج در عربستان تلاش کنند.

مسئولان ریاست حج و اوقاف هرات می‌گویند که حجاج افغانستان با هزینه اندک به منظور ادای مراسم حج عازم عربستان می‌شوند. اما آنان تاکید دارند که حکومت تمام سهولت‌ها را برای این حجاج فراهم می‌سازد.

در سال‌های گذشته در جریان انتقال پروازها نیز حجاج در رفت و آمد برای ادای مناسک حج با مشکلات زیادی مواجه بودند.