گروه بین‌المللی بحران: آمریکا گزینه خروج نظامی از افغانستان را روی میز قرار دهد
(last modified 1397-04-30T12:42:00+00:00 )
سرطان 30, 1397 17:12 Asia/Kabul
  • گروه بین‌المللی بحران: آمریکا گزینه خروج نظامی از افغانستان را روی میز قرار دهد

گروه بین‌المللی بحران پیشنهاد داد،آمریکا برای تحقق صلح با طالبان در افغانستان باید به طور روشن گزینه خروج نظامی از این کشور با تعیین جدول زمانی مشخص را روی میز قرار دهد.

به گزارش روزشنبه خبرگزاری تسنیم، "گروه بین‌المللی بحران" از آمریکا خواست تا با تعیین نماینده ویژه‌ برای گفت‌ وگوی مستقیم با طالبان در راستای تحقق صلح قابل قبول بین دولت افغانستان و این گروه تلاش کند.

این گروه بین‌المللی در ادامه از گروه طالبان درخواست کرد تا پیشنهاد "اشرف غنی" رییس جمهوری افغانستان برای آغاز گفت‌وگوهای بدون پیش‌شرط را بپذیرد و با دولت کابل وارد گفت‌وگوهای صلح شود.

"گروه بین المللی بحران" در ادامه گزارش خود آورده است که آتش‌بس گذشته بین دولت افغانستان و طالبان نشان داد که رهبران هر دو طرف قادر به برگزاری نظم بین نیروهای خود هستند.

گروه بین‌المللی بحران در ادامه به دو طرف پیشنهاد داد تا با اعلام آتش‌بس، تبادل زندانیان وشفافیت بیشتردرهمکاری بین دولت و گروه طالبان در ارائه خدمات ابتدایی درمناطق تحت کنترل این گروه، اعتمادسازی کنند.

این درحالی است که "ذبیح الله مجاهد" سخنگوی گروه طالبان اخیرا با بیان اینکه مردم افغانستان دخالت های آمریکا در امور داخلی افغانستان را برنمی تابند اعلام کرد، تازمانی که افغانستان تحت اشغال نظامیان خارجی باشد،وارد آتش بس و مذاکرات صلح نخواهد شد.

گروه بین‌المللی بحران یک سازمان غیردولتی فراملی بنیانگذاری شده در سال ۱۹۹۵ است که در زمینه مناقشات خشونت بار تحقیق میدانی و برای پیشبرد سیاست‌هایی به منظورپیشگیری،کاهش یا حل مناقشات فعالیت می‌کند.

 

کلیدواژه