اسد 01, 1397 14:22 Asia/Kabul
  • طرح اشرف غنی برای حل اختلافات با احزاب سیاسی افغانستان

رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد در نظر دارد برای بررسی درخواست احزاب سیاسی درباره ابطال فهرست رای دهندگان و اصلاحات انتخاباتی، کمیسیون چهارجانبه تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، احزاب سیاسی افغانستان اخیرا در نشست مشترکی آمار 9 میلیون رای دهنده را که از سوی کمیسیون انتخابات این کشور اعلام شد  غیر واقعی دانستند و خواستار ابطال آن شدند.

احزاب سیاسی به دولت افغانستان هشدار دادند  اگر روند ثبت نام رای دهندگان با استفاده از سامانه بیومتریک  ,  از سر گرفته نشود تمام امکانات خود را برای جلوگیری از برگزاری انتخابات استفاده خواهند کرد.

اشرف غنی در دیدار با احزاب سیاسی افغانستان گفت برای بررسی درخواست آنها کمیسیون چهارجانبه ای  از نمایندگان احزاب، اعضای کمیسیون انتخابات، نمایندگان جامعه بین‌المللی و مقامات افغان تشکیل خواهد داد.

رئیس جمهور افغانستان به نمایندگان احزاب سیاسی  گفت «سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری به نمایندگی از دولت افغانستان در این کمیسیون حضور خواهد داشت.

«محمد وریماچ» رئیس سابق دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان گفت این اقدام اشرف غنی ممکن است برگزاری انتخابات در زمان از پیش تعیین شده آن را با تاخیر روبرو کند.

از نظر احزاب سیاسی افغانستان تنها حدود 3 میلیون نفر در روند ثبت نام رای دهندگان شرکت کرده اند و آمار ارائه شده از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان غیر واقعی است.

در حالی  که  کمتر از 3 ماه به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان باقی مانده است اشرف غنی ابطال فهرست رای دهندگان و از سرگیری روند ثبت نام را پیش از این غیرممکن دانسته بود.